30.09.2018/09:37

Kaufland wprowadza do polskich sklepów nową markę własną – K-free

Nietolerancje pokarmowe są w Polsce coraz częstszą przypadłością. Według naukowców z Ogólnopolskiego Centrum Dietetyki Instytutu Żywności i Żywienia (OCD IŻŻ) występowanie alergii i nietolerancji pokarmowych może dotyczyć nawet co piątej osoby. Nowa marka własna K-free, jest dedykowana jest klientom z nietolerancją laktozy i glutenu.

- Nieustannie rozwijamy nasz asortyment. Nowa marka K-free to produkty bez glutenu i laktozy, po które mogą sięgnąć wszyscy. Są one przeznaczone zarówno dla klientów, którzy ze względu na nietolerancje pokarmowe są zmuszeni do zrezygnowania z tych składników w swojej diecie, jak i osób, które prowadząc zdrowy tryb życia, zdecydowały się na to same - mówi Krzysztof Szponder, szef Departamentu Zakupu z Kaufland Polska.

Kaufland odpowiada na rosnące zainteresowanie klientów produktami specjalnych potrzeb żywieniowych. Zdaniem naukowców z roku na rok rośnie liczba przypadków alergii i nietolerancji pokarmowych. Najsilniej uczulają białka mleka, jaja kurzego, pszenicy oraz soi, zaś najbardziej narażeni na te problemy są mieszkańcy dużych miast, w szczególności kobiety i dzieci. Ocenia się, że za kilkanaście lat połowa populacji europejskiej może być dotknięta problemem alergii.

Produkty K-free zostały stworzone we współpracy z ekspertami i wybranymi dostawcami, a ich jakość została sprawdzona i potwierdzona przez niezależne laboratoria. Już od dłuższego czasu Kaufland ma w swoich sklepach produkty marki własnej bez laktozy. Teraz będzie konsoliduje je pod marką K-free w fioletowym opakowaniu. Produkty bez glutenu są natomiast całkowitą nowością i będą posiadały charakterystyczne pomarańczowe opakowanie. Na chwilę obecną w sklepach sieci Kaufland można znaleźć bezglutenowe musli owocowe i czekoladowe oraz mieszanki do wypieków ciasta, muffinów, a także pieczywa. W najbliższym czasie asortyment będzie rozszerzany o kolejne pozycje.

W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 208 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników. Asortyment sieci Kaufland liczy minimum 15 000 produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.