28.12.2018/08:59

Kaufland wyrzuca z półek produkty Unilevera. Sieć nie akceptuje podwyżek cen

Sieć Kaufland w Niemczech wycofuje ze sprzedaży produkty firmy Unilever, aby zaprotestować przeciwko podwyżkom cen, które chce wprowadzić holenderski koncern spożywczy. To finał sporu jaki firmy prowadziły od maja 2018 r.

Jak informował we wrześniu br. portal wiadomoscihandlowe.pl Kaufland i Unilever prowadziły od maja br. negocjacje ws. cen zakupu produktów. Holenderski koncern oczekiwał, że sieć Kaufland zaakceptuje zaproponowane podwyżki cen. Niemiecki dystrybutor poinformował, że nie zaakceptuje wyższych cen i zapowiedział, że rezygnuje z dostaw blisko 500 indeksów dotychczas dostępnych w sklepach operatora. W Polsce sprawa ta dotyczyła 90 artykułów, w tym takich marek jak: Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

Po odrzuceniu oferty firmy Unilever z półek 660 sklepów Kaufland w Niemczech zostaną zdjęte takie brandy jak Knorr, Lipton i Ben & Jerry's. W różnym stopniu spór dotknie także sklepy sieci w innych krajach, takich jak: Polska, Rumunia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, czy Chorwacja.

Kaufland uzasadniając swoją decyzję w oświadczeniu dla agencji Reuters poinformował, że „Unilever, stara się wykorzystać swoją potężną pozycję rynkową, aby wpłynąć na sprzedawców detalicznych i zoptymalizować własne zyski. Ze względu na swoją odpowiedzialność korporacyjną, Kaufland nie był w stanie zaakceptować żądań Unilever i musiał zareagować".

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • HR 29.12.2018

    Jak czytam, że jakiś detalista nie akceptuje podwyżki cen producenta, to nóż mi się w kieszeni otwiera. Ten świat zupełnie zwariował! Jak ktoś chce podnosić ceny to jego sprawa. Rynek go zweryfikuje i ewentualnie nie będzie kupował jego produktów. Żadnemu innemu podmiotowi nic do takich decyzji. A tu się znajdują sieci, które dyktują producentom, co im wolno i do jakiego poziomu. Kpina! Szkoda, że nie ma na to silnego w tym "poprawnym politycznie" świecie... Takie praktyki sieci powinny być surowo karane!

  • Rapid 29.12.2018

    A w czym lepsza portugalska Biedronka od niemieckiego Kauflandu? I co to ma do pazerności Unilevera?

  • Alojzy 29.12.2018

    Gonić dziadów dziadu. Dziad dziada pogania. Kto jeszcze kupuje ten szmelc? A jeszcze u tych szmelcowników?

  • jan 28.12.2018

    unilever jmd to nie jest wina korporacji, tylko celowe działanie Biedronki, które zaniża ceny na jednych produktach, sprzedając je poniżej kosztów, ale w ten sposób przyciągają klientów, którzy budują i zyski pozostałymi zakupami. Ta sytuacja ma miejsce nie tylko z Unileverem.

  • Cien 28.12.2018

    Wpisy kontrolowane wpisy kontrolowane

  • Cien 28.12.2018

    Po co komentarze gdy nie są pokazywane przez moderatora

  • Cien 28.12.2018

    Dobrze sama chemia w produktach spozywczych

  • UNILEVER JMD 28.12.2018

    W Polsce już dawno doprowadzili do sytuacji, że sporą część produktów taniej kupować z półek Biedronki w standardowej cenie niż od nich jako producenta...o promocjach nie mówiąc. Ot dwa pasożyty się dobrały i przejmują nasz rynek.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.