05.12.2019/12:01

KiK chce mieć 5000 sklepów w Europie do 2022 r. W Polsce planuje 40 otwarć rocznie

Sieć dyskontów odzieżowych KiK planuje uruchamiać w Polsce średnio ok. 40 nowych placówek rocznie. Docelowo sieć ma mieć zasięg ogólnopolski. W skali międzynarodowej celem jest osiągnięcie liczby 5000 sklepów do końca 2022 r.

Obecnie cała grupa posiada ponad 3.587 sklepów i planuje swój rozwój do 5.000 placówek w całej Europie do 2022 r. Sklepy spółki zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych, jak i w pobliżu marketów i dyskontów.

Polska jest 8 krajem po Niemczech, Austrii, Czechach, Słowenii, Węgrzech, Słowacji i Chorwacji gdzie marka KiK postanowiła rozwinąć swoją sieć handlową. W latach następnych sieć marki KiK rozwinęła się również w Holandii i we Włoszech. W roku 2018 marka KiK zadebiutowała na rynku Rumunii.

W 2018 r. sieć KiK powiększyła się w Polsce o 58 placówek. Na rok 2019 zaplanowano uruchomienie ok. 60 kolejnych, ale już w połowie listopada spółka zwiększyła swoje ambicje i zamiast 300 sklepów, chce ich mieć do końca roku ok. 330.

W kolejnych latach KiK planuje uruchamianie średnio ok. 40 placówek rocznie. Planowane otwarcia dotyczą lokalizacji zarówno w dużych jak i mniejszych miejscowościach, na terenie całej Polski. Docelowo dyskontów KiK ma być w Polsce ok. 650.

W 2018 r. spółka KiK Textil wypracowała w Polsce przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 477,3 mln zł. Rok wcześniej było to ponad 360,6 mln zł. W ubiegłym roku firma raportowała stratę w wysokości ok. -11,3 mln zł, rok wcześniej odnotowała zysk w wysokości 11,4 mln zł.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • pytka 07.12.2019

    A KiK nie jest już teraz siecią ogólnopolską?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.