21.06.2022 / 11:19
StoryEditor

Klarna wprowadza do swojej aplikacji cyfrowy portfel z dostępem do kart lojalnościowych

Karty lojalnościowe w aplikacji zakupowej Klarna (Klarna)
Do tej pory aplikacja Klarna pozwalała m.in zrobić zakupy we wszystkich polskich sklepach online. Teraz jej użytkownikom udostępniona została kolejna funkcja – możliwość przechowywania i zarządzania wszystkim kartami lojalnościowymi w jednym miejscu. Wprowadzenie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt przejęcia przez fintech w 2021 r. firmy Stocard. Rozwój aplikacji Klarna o nowe funkcje ma na celu zwiększenie wygody użytkowników i dostarczanie im coraz lepszych doświadczeń podczas zakupów – zarówno w sklepach stacjonarnych, jaki i internetowych.

Klarna, bank detaliczny, dostawca usług płatniczych i aplikacja zakupowa, ogłosiła dziś wprowadzenie jednocześnie na 18 rynkach, w tym w Polsce, nowej funkcji  w swojej aplikacji zakupowej. Od teraz jej użytkownicy będą mogli w jednym miejscu przechowywać cyfrowe wersje wszystkich swoich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Funkcja obsługuje ponad 8000 programów lojalnościowych na całym świecie, obejmujących bardzo szeroki asortyment: od produktów z kategorii odzież i uroda, po technologię i artykuły spożywcze, a użytkownicy mogą zbierać w aplikacji Klarna cenne punkty w wielu ulubionych sklepach, niezależnie od ich profilu.

Udostępnienie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt finalizacji zeszłorocznego przejęcia przez Klarnę Stocard – dostawcy usługi mobilnego portfela na karty lojalnościowe. Integracja jego produktów z ofertą fitechu pozwoliła stworzyć kompleksowe rozwiązanie, zapewniające użytkownikom wygodę i dodatkowe korzyści podczas zakupów.

Programy lojalnościowe cieszą się wśród Polaków dużą popularnością. Według badania ARC w 2021 r. 65 proc. z nich było członkiem przynajmniej jednego. Z kolei wg analizy Klarny aż 26 proc. polskich konsumentów unikało w przeszłości przystąpienia do programu lojalnościowego, bo wiązało się to z noszeniem w portfelu kolejnej karty. Ponad połowa (53 proc.) ankietowanych stwierdziła również, że podczas zakupów nie ma przy sobie wszystkich posiadanych kart lojalnościowych. To zaś sprawia, że regularnie omijają ich korzyści płynące z zakupów w sklepie oferującym nagrody za zgromadzone punkty.

Nowa funkcja w aplikacji Klarna rozwiązuje ten problem, umożliwiając użytkownikom przechowywanie w jednym miejscu cyfrowych wersji wszystkich fizycznych kart lojalnościowych. Od teraz w czasie zakupów w sklepach stacjonarnych konsumenci mają do nich łatwy i wygodny dostęp w swoim telefonie, co znacząco ułatwi proces zbierania punktów i benefitów.

– W dzisiejszym cyfrowym świecie fizyczne karty lojalnościowe są niewygodne w użytkowaniu, dlatego często zostawia się je w domu. W efekcie konsumenci tracą możliwość skorzystania z okazji, a sprzedawcy - ważne narzędzie wzmacniania lojalności wobec marki. Sytuacja, w której konsumenci dostają propozycję przystąpienia do atrakcyjnego programu lojalnościowego, ale nie chcą przy sobie nosić “kolejnego plastiku” jest powszechnym zjawiskiem. Wyposażając użytkowników aplikacji Klarna w cyfrowy portfel do gromadzenia kart lojalnościowych, umożliwiamy im czerpanie korzyści z zakupów w sklepie w znacznie wygodniejszy sposób – wyjaśnia Björn Goss, dyrektor ds. produktu w Klarnie oraz założyciel Stocard.

Od 22 czerwca br. nowa funkcja dostępna jest w aplikacji Klarna na 18 rynkach: w Polsce, Austrii, Belgii, Kanadzie, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. W kolejnych krajach zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku.

Jak działa funkcja kart lojalnościowych w aplikacji Klarna?

Krok 1: Na ekranie głównym aplikacji Klarna należy kliknąć w ikonę karty lojalnościowej, a następnie w przycisk "Dodaj kartę", aby zobaczyć pełną listę obsługiwanych sprzedawców i programów lojalnościowych. Użytkownik może wyszukać konkretny program, a jeśli nie jest on jeszcze obsługiwany – wybrać opcję dodania "Innej karty" i ręcznie wprowadzić nazwę sklepu.

Krok 2: Po znalezieniu programu lojalnościowego użytkownik może za pomocą aparatu fotograficznego w urządzeniu mobilnym zeskanować kod kreskowy na swojej fizycznej karcie. Następnie aplikacja utworzy kopię cyfrową i zapisze ją w miejscu przeznaczonym w aplikacji na bonusy. Karty, które nie mają kodu kreskowego, użytkownik może dodać ręcznie, wpisując swój numer członkowski.

Step 3: Podczas zakupów w sklepie fizycznym, użytkownik może wyświetlać i skanować swoje karty lojalnościowe z poziomu aplikacji Klarna. By zebrać punkty lub skorzystać z rabatu, wystarczy otworzyć kartę w aplikacji i zeskanować ją przy kasie, dokładnie tak, jak odbywa się to w przypadku karty fizycznej.

31.10.2025 / 16:52
StoryEditor
Osiem hipermarketów Auchan w Polsce zostanie przejętych przez zagranicznego inwestora

Gigantyczne przejęcie na rynku nieruchomości! Shopper Park Plus kupuje osiem parków handlowych z hipermarketami w Polsce za 195 mln euro. Kluczem do zysków z tej transakcji ma być długi najem (15 lat) i downsizing hipermarketów co pozwoli uwolnić 18 000 mkw. powierzchni pod najem, która trafi na rynek po wyższych stawkach.

Parki z Auchan kupione przez Węgrów

W październiku 2025 roku ogłoszono jedną z większych transakcji na polskim rynku nieruchomości handlowych. Węgierska firma Shopper Park Pl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.11.2025 / 13:33
StoryEditor
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD]
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD] (fot. Castorama Polska)

Na rynku DIY Castorama ma obecnie więcej konkurentów niż kilka lat temu. Coraz większą rolę odgrywają dyskonty oraz e-commerce. Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl zdradza, w jaki sposób sieć zamierza rozwijać się na tym rynku.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy
  • Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny
  • cenowej
  • Przyszłość handlu DIY: hiperpersonalizacja i rozwój technologii
  • Castorama chce oprzeć swój rozwój na czterech filarach
  • Jaką przewagę ma Castorama nad Allegro?
  • Jaki jest potencjał wzrostu e-commerce w branży DIY?

Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl opowiada o rynku DIY w Polsce oraz pomysłach na rozwój sieci w naszym kraju.

Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy

Jak w ostatnich latach zmienił się rynek DIY? Jakie są jego perspektywy? Niektóre koncepty czy formaty sklepów DIY, dom i ogród nieźle sobie radzą. Ale widać też wzrost e-commerce w tym segmencie.

– Rynek na pewno bardzo się zmienił. Kiedyś było 4 – 5 silnych graczy, w tym Castorama, Leroy Merlin czy Obi. Obecnie jest to już kilkunastu, w tym e-commerce, jak Allegro i Temu. W ostatnich 5 latach Allegro ogromnie wzrosło i stało się jednym z głównych graczy rynku DIY. Paradoksalnie, bo mówi się, że to nie jest branża dla e-commerce‘u. Oczywiście może nie dotyczy to wszystkich artykułów i cement nie jest w ich kręgu zainteresowania, ale kleje już tak. Podobnie jak cały obszar majsterkowania.

– Drugim rodzajem gracza, który zyskał na znaczeniu w branży DIY są dyskonterzy. Tu mamy takie podmioty jak chociażby Mrówka z grupy PSB, czy Bricomarche, który jest obecny w mniejszych miejscowościach. Do tego warto dodać chociażby Action, który oferuje wąski asortyment, ale prowadzi agresywną politykę cenową. Jest też Pepco, które wchodzi w segment dekoracyjny i Lidl, który z marką Parkside robi sporo zamieszania w segmencie elektronarzędzi.

– Wszystko to sprawia, że rynek DIY jest teraz wielokanałowy, wielopowierzchniowy. Konkurowanie na nim ceną stało się bardzo trudne, o ile nawet niemożliwe. Nie mamy żadnej gwarancji, że w danym momencie będziemy mieć konkretny produkt w najniższej cenie.

Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny cenowej

Czyli to już niekoniecznie Leroy Merlin będzie dla Castoramy konkurencją, ale może to być znacznie bliżej położone Action albo Allegro. 

– Dokładnie tak. To też oznacza zmianę w decyzjach zakupowych klienta i motywach, dla których przychodzi on do sklepu. Na pewno nie jest to już tylko cena, bo jeśli klient ten sam produkt ma w takiej samej cenie, a może nawet tańszy na Allegro, a dodatkowo może go zamówić z kanapy jednym kliknięciem i otrzymać dostawę za darmo, to on się nie pojawi w naszym sklepie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2025 07:42