21.10.2020/12:27

Klienci znów przestraszyli się koronawirusa w sklepach. Zyskuje e-commerce

Do końca września centra handlowe mozolnie odrabiały straty z wiosny. W październiku liczba wizyt klientów gwałtownie spadła. Wystraszeni pandemią konsumenci znów masowo wybierają e-zakupy – donosi „Rzeczpospolita”.

Z podawanych przez „Rzeczpospolitą” danych Shopper Trak Index Poland wynika, że liczba klientów sklepów ponownie spada i znów jest o ponad 35 proc. niższa niż przed rokiem, jak miało to miejsce w lipcu. Z kolei z dane Retail Institute pokazują, że od początku roku do 18 października 140 centrów handlowych monitorowanych przez ośrodek odnotowało 28,5-proc. spadek odwiedzin w ujęciu rocznym.

Anna Szmeja, prezes Retail Institute, zauważa na łamach „Rzeczpospolitej”, że od maja do połowy września obserwowaliśmy stopniowy, powolny powrót klientów na zakupy w galeriach handlowych. Jak zaznacza ekspertka, ostatni wzrost zachorowań spowodował jednak spadki frekwencji w największych obiektach rzędu 4,4 proc. z tygodnia na tydzień.

Rośnie natomiast ruch w e-zakupach. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku będziemy świadkami rekordowej sprzedaży internetowej w dniach takich jak Black Friday czy Cyber Monday. W sklepach internetowych już widać, że zamiast jednego czy dwóch dni oczekiwania na dostawę zakupów do domu, należy się liczyć z czekaniem pięć-sześć dni.

Więcej w „Rzeczpospolitej”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także