10.12.2016/10:56

Kofola wycofa się z warszawskiej giełdy, ale …

Kofola w następnych latach chce się skoncentrować przede wszystkim na tym, aby stać się atrakcyjną dla inwestorów, którzy są obecni na giełdzie praskiej. Dlatego firma wniesie o wycofanie aktualnie minimalnej liczby akcji z giełdy warszawskiej.

- Na giełdzie warszawskiej mamy około tysiąca akcji. Zasady i reguły na obu giełdach nieco się różnią. I na to tracimy energię, czas i pieniądze. Po prostu nie ma sensu, abyśmy nadal utrzymywali swoją obecność na obu giełdach. Dlatego zdecydowaliśmy, że wniesiemy o wycofanie akcji z giełdy warszawskiej i w kolejnych latach skoncentrujemy się tylko na giełdzie w Pradze - wyjaśnia podjęte kroki Daniel Buryš, dyrektor finansowy Grupy Kofola. Akcje polskich inwestorów Kofola odkupi po cenie 78,60 PLN/akcję.                 

O przyszłości na praskiej giełdzie Daniel Buryš mówi: - Jesteśmy w dobrej kondycji, rozwijamy się i dlatego możemy wypłacić inwestorom w tym roku dywidendę w wysokości 156 mil. CZK. Obecnie koncentrujemy się na wypracowaniu stabilnych zysków i na tym, abyśmy w przyszłości mogli zaoferować inwestorom ciekawszą ofertę akcji do zainwestowania.

Kofola wprowadziła na czeską i polską giełdę swoje akcje pod koniec ubiegłego roku. O wycofanie akcji z polskiej giełdy firma zwróci się składając stosowny dokument w piątek 9.12.2016. Przedstawiciele firmy określają termin wycofania akcji z obrotu na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych na mniej więcej połowę marca 2017 r.

Kofola niedawno ogłosiła przewidywany poziom wyniku gospodarczego za rok bieżący. Firma podpisała w Chorwacji umowę o zakupie udziałów w firmie Studenac, co stanowi kolejny wielki krok w rozwoju firmy w regionie adriatyckim. Zakończenie procesu akwizycji planowane jest tym miesiącu.

Grupa Kofola jest jednym z najbardziej znaczących producentów napojów bezalkoholowych i ma sześć zakładów produkcyjnych na czterech rynkach europejskich. Grupa Kofola zatrudnia łącznie 2 000 osób (bez przedsiębiorstwa rosyjskiego).

Z portfolio marek spółki Hoop Polska, sprzedawanych na polskim rynku, najbardziej znane są syropy Paola, napoje kolowe i lemoniady Hoop, woda mineralna Arctic oraz napoje dla dzieci Jupik. Główne marki są uzupełniane ofertą napojów owocowych Mr. Max i wody mineralnej Grodziska.

Najnowszym członkiem Grupy Kofola jest słoweńska spółka Radenska. Portfolio tradycyjnych marek wód mineralnych Radenska, napojów owocowych Ora i Oaza zostało w tym roku uzupełnione ulubionymi chorwackimi markami napojów Nara, Inka i Voćko. Od roku 2016 Radenska stała się wytwórcą i dystrybutorem na rynku chorwackim napojów Pepsi, Mirinda oraz 7Up.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.