28.11.2016/09:00

Kolejny dobry sezon dla wody butelkowanej

Tegoroczne lato, choć chłodniejsze niż poprzednie, i tak zaowocowało wzrostami na rynku napojów bezalkoholowych. Kluczowa dla całej kategorii jest woda butelkowana, która powinna być odpowiednio reprezentowana w sklepie przez cały rok. 

W Polsce, podobnie jak na całym świecie, zwiększa się konsumpcja wody, co ma związek z silnym trendem prozdrowotnym. Znajduje to odzwierciedlenie w kondycji całego rynku napojów bezalkoholowych, do którego wzrostu najsilniej przyczyniają się właśnie wody butelkowane. W pierwszym półroczu br. była to druga co do wartości kategoria na rynku – z najszybszym tempem wzrostu (+11,7 proc.). Niemal co trzecia butelka wody (blisko 30 proc. wartościowo) sprzedawana w Polsce to jeden z produktów z portfolio firmy Żywiec Zdrój.

Pita nie tylko latem
Ze względu na specyfikę naszego klimatu, konsumenci spożywają więcej napojów latem i wiosną niż jesienią i zimą. Niestety, zapominają o odpowiednim nawadnianiu organizmu również w chłodniejszych miesiącach. Tymczasem woda powinna stanowić 60-80 proc. tego, co codziennie wypijamy. Potencjał kategorii jest więc duży, o czym warto pamiętać przy zamawianiu towaru do sklepu. Ekspozycję należy budować zgodnie z udziałami rynkowymi poszczególnych segmentów. W przypadku wód butelkowanych połowę wartości kategorii stanowi woda niegazowana. Nieco mniej udziałów ma woda gazowana, a najmniej – tzw. woda smakowa.

Tego błędu unikaj
Gołym okiem widać, że konsumenci są coraz bardziej świadomi. Sięgają po wodę butelkowaną ze względu na jej znaczenie dla zdrowia, ale liczy się dla nich również marka. Woda kupowana jest często w większych ilościach, na zapas do domu. To zaś oznacza, że samo wystawienie butelek na półkach nie wystarczy. Warto na dolnym regale wygospodarować również miejsce na zgrzewki. W mniejszych sklepach rzadko się je spotyka – to błąd.
Do kategorii wód butelkowanych konsumentów przyciągają innowacje produktowe. Z kolei dla tych, którzy preferują smak, przygotowaliśmy warianty gazowane i niegazowane na bazie wody źródlanej lub mineralnej. Są chętnie kupowane również poza sezonem letnim.

Dzieci są najważniejsze
Oferta produktów marki Żywiec Zdrój została tak opracowana, żeby odpowiadać na różne potrzeby konsumentów i zachęcać ich do sięgania po zdrowsze napoje. Flagowym produktem jest niegazowana woda źródlana, od 20 lat polecana przez Instytut Matki i Dziecka – nie mogą się bez niej obejść m.in. niemowlęta i dzieci oraz kobiety w ciąży i karmiące piersią. Mamy także specjalną ofertę dla małych konsumentów – wodę niegazowaną w atrakcyjnych opakowaniach z postaciami z filmów „Avengers” i „Kraina lodu”.

Tego typu produkty świetnie sprawdzają się w strefie kasy. Dzieci są dla nas priorytetem, bo nawyki z dzieciństwa mają ogromne znaczenie w kształtowaniu zachowań w dorosłym życiu. Niestety, ostatnie badania, przeprowadzone przez agencję TNS Polska, pokazały, że dzieci w wieku szkolnym piją niewystarczającą ilość wody i preferują napoje słodzone. Tymczasem dzięki odpowiedniemu nawodnieniu uczeń może sobie lepiej radzić w szkole – ma większą wydolność fizyczną, lepszą koncentrację, pamięć i samopoczucie.
Połączenie wody wysokiej jakości z atrakcyjnym dla dzieci opakowaniem spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem. Stawiamy na etykiety z najbardziej lubianymi postaciami kina młodych widzów, bo uważamy, że warto inwestować w to narzędzie pomocne w budowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.