24.04.2020/07:59

Kompania Piwowarska ma przewodnik po tarczy antykryzysowej dla gastronomii

Kompania Piwowarska przygotowała dla przedsiębiorców z branży gastronomicznej przewodnik poświęcony tarczy antykryzysowej. Ma on ułatwiać zrozumienie przepisów, poruszanie się po nich i pokazanie w prosty sposób, jakie możliwości daje im prawo.

Przepisy tarczy antykryzysowej były przygotowane oraz przyjęte bardzo szybko, a jednocześnie dotykają wielu sfer życia gospodarczego, w związku z tym są skomplikowane oraz trudne do interpretacji, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorców. Kompania Piwowarska pomaga w interpretacji zapisów zawartych w tarczy antykryzysowej. Dlatego na portalu gastro (https://portalgastro.pl) Kompanii Piwowarskiej pojawiła się zakładka COVID-19, w której zamieszczane są materiały informacyjne i edukacyjne dla przedsiębiorców działających w kanale gastronomii. 

Wyjaśniają one poszczególne zagadnienia i obszary tarczy antykryzysowej, dotyczące tej grupy osób. Znajdują się tam m.in. objaśnienia dotyczące zasad odprowadzania składek ZUS, czy podatków, poradnik w formie video dotyczący zabezpieczenia instalacji na czas zamknięcia lokali, zasady ubiegania się o mikropożyczki, informacje dotyczące kas fiskalnych i wiele innych.
 
– W dobie, kiedy właściciele lokali gastronomicznych szukają źródła dochodu, żeby utrzymać swój biznes i miejsca pracy, pracując na zwiększonych obrotach, nie zawsze jest czas na wnikliwe śledzenie wprowadzanych nowych ustaw, a tym bardziej na analizowanie ich i odpowiednie rozumienie przepisów. Dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw tej niełatwej dla nich sytuacji i po prostu podpowiadać im, nakierowywać w prosty sposób, czego mogą oczekiwać lub na co liczyć w ramach wsparcia rządu poprzez materiały w specjalnie dedykowanej tym zagadnieniom zakładce – mówi Piotr Tomalak, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej.

Przypomnijmy, że poza przewodnikiem, Kompania Piwowarska wesprze 9000 lokali gastronomicznych zmniejszając ich obciążenia o prawie 5,6 mln zł, odbierając na swój koszt piwo niesprzedane przed zamknięciem lokali w marcu oraz wydłużając terminy płatności. Firma prowadzi też nieprzerwanie bezpłatny, profesjonalny serwis instalacji do piwa, by przygotować je do ponownego uruchomienia w dniu, w którym będzie to możliwe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.