08.11.2016/10:32

Kongres Słodycze 2016: Polski konsument szuka zdrowych i etycznych produktów

Dwa główne trendy niezwykle istotne dla kategorii słodycze i przekąski to świadoma konsumpcja oraz poszukiwanie produktów, które pomagają utrzymać zdrowy styl życia. Pierwszy oznacza, że konsumenci wybierają marki i usługi zgodne z ich przekonaniami, wartościami, postawami etycznymi i ideałami. – W Polsce ten tren ma wpływ na wybory co czwartego konsumenta. U nas ta postawa jest nawet silniejsza niż w Europie i na świcie, gdzie kieruje się nią jedynie 20 proc. konsumentów – zwróciła uwagę Magdalena Rosa-Wojnicka z GfK Polonia podczas swojego wystąpienia na Kongresie Słodycze 2016.

– Nabywcy chcą znać historie produktów, które kupują, a nie tylko podstawowe cechy i skład. Stąd też waga jaką przywiązują do pochodzenia produktu, które coraz częściej jest dla nich gwarancją smaku i jakości - podkreśliła ekspertka.

Według badań GfK Polonia 24 proc. polskich konsumentów zgadza się, że to gdzie i w jaki sposób wyprodukowano dany produkt jest bardzo ważne. Wzrasta też świadomość drogi jaką pokonuje produkt od uprawy na stół oraz etycznych i ekologicznych zalet procesu produkcyjnego. – Warto o tym pamiętać projektując opakowanie, gdyż jest ono świetnym nośnikiem informacji, które mogą nawiązywać do wartości, postaw i przekonań konsumentów – podpowiada Dominika Grusznic-Drobińska, druga prelegentka z GfK Polonia. – Ważny jest design opakowań, czyli to co i gdzie na nim zostanie umieszczone, tak aby przekaz nie został przeoczony czy przysłonięty podczas brania produktu do ręki.

Drugim ważnym trendem, który coraz mocniej rysuje się w postawach konsumentów jest poszukiwanie przez nich produktów, które pomagają utrzymać zdrowy styl życia. – W Polsce na razie trend ma wpływ na 10 proc społeczeństwa, ale w Europie i na świecie kieruje się nim 15 proc. konsumentów – zwraca uwagę Magdalena Rosa-Wojnicka. Stąd wzrost popularności przekąsek funkcjonalnych, a także produktów zdrowych, naturalnych.

Jeszcze 6 lat temu dla konsumentów najbardziej liczyła się jakość (43 proc.), a naturalność była ważna tylko dla 14 proc. Polaków. Obecnie, kupując produkty żywnościowe Polacy przywiązują największą wagę do tego, by były one w pierwszej kolejności naturalne (47 proc.), nie zawierały konserwantów (35 proc.) i były wysokiej jakości (28 proc.). – Przykładem tych przemian w kategorii przekąsek są choćby naturalne, zdrowe dla dzieci chipsy bez soli, barwników czy konserwantów czy gumy do żucia bez cukru dostępne już nie tylko w sieciach sklepów specjalistycznych – podsumowała Dominika Grusznic-Drobińska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.