Kongres Słodycze Sweets&Snacks 2016 - relacja na żywo
Dziś w warszawskim Hotelu Marriott odbędzie się największe w Polsce wydarzenie poświęcone rynkowi słodyczy i przekąsek: Kongres Słodycze Sweets&Snacks 2016. Goście zaplanowanej na cały dzień konferencji wezmą udział w licznych wykładach ekspertów, dyskusjach panelowych, biznesowych spotkaniach i prezentacjach nowości. Zachęcamy do śledzenia relacji na żywo z tego unikatowego wydarzenia - tylko na portalu wiadomoscihandlowe.pl!
>> Kliknij, aby przeładować stronę <<
18:15. To już koniec oficjalnej części Kongresu Słodycze Sweets&Snacks 2016. Za śledzenie wydarzenia przez cały dzień pięknie dziękuje zespół odpowiedzialny za dzisiejszą relację na żywo: Paweł Jachowski, Sebastian Szczepaniak, Grzegorz Szafraniec, Łukasz Rawa oraz Maciej Pobocha.
17:49. Antoni Mielniczuk, prezes Polsko-Saudyjskiej Izby Gospodarczej: - W Arabii Saudyjskiej jest wszystko. To jedyne państwo arabskie w gronie 20 najbogatszych państw świata. Niestety, rynek ten jest bardzo niedoceniany przez polskich producentów. Arabia Saudyjska wydaje rocznie około 25 mld dolarów na import produktów spożywczych, a nas tam w zasadzie nie ma. My o Arabii Saudyjskiej wiemy tyle, ile Saudyjczycy wiedzą o nas. Jeden z nich przeegzaminował mnie z Kapuścińskiego, ale inny zapytał, czy wciąż jesteśmy częścią Rosji - mówi Antoni Mielniczuk, prezes Polsko-Saudyjskiej Izby Gospodarczej.
17:38. Grzegorz Woźniak, dyrektor finansowy Delicpolu: - Radziliśmy sobie sami w przecieraniu naszych kierunków zagranicznych. Rynek chiński jest specyficzny, ale pierwsze transporty kolejowe do Chin już ruszyły. Na razie nasz eksport do tego kraju rośnie w tempie 30 proc. rocznie, ale to nie są duże wartości. Na chwilę obecną koncentrujemy się na ciastkach typu jaffa cakes.
17:33. Konrad Mickiewicz, prezes Grupy Bałtyk: - My nie czujemy wsparcia ze strony rządowej. Wszystkie osiągnięcia, jakie mamy w eksporcie, zawdzięczamy ciężkiej pracy. Zresztą wsparcia przeznaczone są dla firm mikro, małych i średnich, a one nie mają za bardzo szansy się przebić. Nie ma dobrych narzędzi wsparcia eksportu. Firmy tej wielkości, jak nasze, nie mogą liczyć na wsparcie.
17:27. - Strategia w Polsce to coś niewidzialnego; niby jest, ale zmienia się wraz z kolejnymi wyborami w kraju. Faktycznie więc, chyba najlepiej byłoby, gdyby rząd nic nie robił, niż gdy zmienia działania co cztery lata. Na pewno oczekiwalibyśmy wsparcia, profesjonalizacji w zakresie pomocy i doradztwa. Najlepiej, gdyby istniało jedno miejsce, do którego każdy przedsiębiorca mógłby się udać z problemem dotyczącym eksportu - mówi Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych w firmie Colian.
17:19. - Żebyśmy mogli eksportować za 10 lat dalej, musimy zrobić porządek z rynkiem surowców w Polsce. I musimy sprawić, by koszty działalności firm spadły. Koszty są za wysokie z powodu zbyt dużego obłożenia fiskalnego przez państwo. Na pytanie, co rząd może zrobić dla przedsiębiorców, żartobliwie mówi się, że nic, bo wtedy producenci są najszczęśliwsi - dodaje Andrzej Gantner.
5 komentarzy
-
10.11.2016
Było bardzo fajnie!
-
08.11.2016
Zdecydowanie najlepszy kongres branży który odwiedziłem.
-
08.11.2016
Ale łakocie tam są!
-
08.11.2016
Gratulacje dla organizatorów! Garnitur gości pierwsza klasa i wszystko on-line.
-
08.11.2016
kupa ludzi