17.05.2017/09:41

Koniec reklamy piwa w radiu i telewizji?

Reklamowanie piwa, choć w ograniczonym zakresie, jest obecnie dozwolone. Jednak wkrótce może się to zmienić. Jak informuje portal Interia Biznes, posłowie dyskutują właśnie nad wprowadzeniem całkowitego zakazu promocji napojów alkoholowych, wraz z piwem. Wiele wskazuje na to, że zdecydują się na dalsze ograniczenie form i kanałów publikowania reklamy piwa, a nawet jej całkowitego zakazu.

Posłanka Małgorzata Zwiercan, przewodnicząca parlamentarnego zespołu ds. rozwiązywania problemów uzależnień, która jest również członkiem komisji zdrowia, chce w ramach tej komisji doprowadzić do uchwalenia projektu nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Zakaz reklamy popiera także Polska Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – zwraca uwagę portal Interia Biznes.

Zdaniem Interii, można się spodziewać, że zakaz reklamy spotka się także z poparciem Ministerstwa Zdrowia. Milena Kruszewska z biura prasowego tego resortu zwraca uwagę, że na 53 kraje europejskie 47 wprowadziło ograniczenia dotyczące reklamy napojów alkoholowych i że jest to tendencja światowa. Ponadto, przyjęty w sierpniu ub.r. Narodowy Plan Zdrowia zakłada zmniejszenie dostępności fizycznej i ekonomicznej alkoholu, czyli ograniczenie punktów sprzedaży, godzin sprzedaży, a także podwyżkę akcyzy.

Naturalnie producenci piwa są przeciwni zwiększaniu ograniczeń. Przekonują, że nie ma bezpośredniej korelacji pomiędzy reklamą piwa a jego spożyciem i uważają, że problem tzw. ryzykownego spożywania alkoholu dotyczy niewielkiego odsetka konsumentów, więc nie ma powodów, by drastycznie ograniczać możliwość reklamy piwa. Danuta Gut, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie przekonywała w rozmowie z Interią, że od 2011 do 2016 r. czas antenowy na reklamę piwa wzrósł pięciokrotnie, a w tym samym czasie konsumpcja zwiększyła się zaledwie o ok. 5%.

W tym kontekście warto też przypomnieć opublikowany przez portal wiadomoscihandlowe.pl ranking „Nanny State Index”, w którym oceniane są restrykcje dotyczące jedzenia, picia alkoholu, palenia papierosów i „wapowania”, czyli palenia e-papierosów. Polska zajmuje wysokie 9. miejsce wśród 28 krajów europejskich.


 

Czytaj więcej na Interia Biznes

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • None 17.05.2017

    Jak nie ma korelacji pomiędzy reklamą, a sprzedażą, to po co reklamować?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.