02.09.2019 / 10:29
StoryEditor

Koniec z bezpłatnymi torbami foliowymi w sklepach. Nowe przepisy zaczęły obowiązywać

(Pixabay.com)
Od 1 września, czyli od niedzieli sklepy pobierają opłatę recyklingową od wszystkich toreb foliowych poza tzw. zrywkami. Opłata w wysokości 20 gr plus VAT będzie odprowadzana także od grubych toreb foliowych (powyżej 50 mikrometrów). Sieci handlowe mogą wrócić do cieńszych toreb plastikowych lub zastąpić je siatkami z innych materiałów – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z perspektywy klienta zmienia się niewiele. I tak płaciliśmy za torby, jednak jeśli były grubsze niż 50 mikrometrów, to pieniądze trafiały do sklepu, a nie do kasy państwa. Firm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 14:19
StoryEditor
Hipermarkety walczą o klientów loteriami. Auchan, Carrefour i Kaufland rozdają miliony w nagrodach
Natychmiastowa wygrana. Loteria Auchan Szczęściobranie daje szansę na wygranie sprzętu AGD, produktów spożywczych premium czy bony zakupowe. Raz w tygodniu odbywa się losowanie nagrody głównej – samochodu Toyota

Auchan, Carrefour i Kaufland uruchamiają ogólnopolskie loterie z nagrodami. Sieci hiper- i supermarketów marketów próbują ściągnąć do swoich sklepów klientów odpływających do dyskontów, które wabią ich mocnymi promocjami. Należy jednak zaznaczyć, że trzej operatorzy nie konkurują jedynie z Biedronką, Lidlem, Netto czy Aldim, ale także - ze względu na realizowane misje - ze sobą na wzajem.

Loterie w hipermarketach – nowa broń w walce o klientów

Trzy największe sieci hipermarketów w Polsce – Auchan, Carrefour i Kaufland – niemal jednocześnie uruchomiły loterie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.10.2025 / 18:47
StoryEditor
Jak Aldi kształtuje przyszłość handlu spożywczego i co to oznacza dla dostawców?
Aldi Süd w Norymberdze (fot. Filmbildfabrik/Shutterstock)

Aldi w Wielkiej Brytanii przekształca handel spożywczy przez innowacje, zrównoważony rozwój i wartość. Dla dostawców to szansa na nowe kanały, wymagania i wzrost przy współpracy z detalistą.

Aldi i jego nowe oczekiwania — co to znaczy dla dostawców?

Rynek handlu spożywczego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek - pod wpływem zmian zachowań konsumenckich, presji ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. październik 2025 20:12