20.01.2017/12:48

Koniec z klasycznymi formatami sklepów

Operatorzy odchodzą od utartych ścieżek i rozwiązań, dostosowując się do wymagań klientów. Witamy w erze handlu drugiej generacji. Takie są wnioski ekspertów Planet Retail. Ich zdaniem transformacja zachodzi w placówkach wszystkich formatów. 

Hipermarkety i supermarkety stają się miejscem przenikania się cyfrowych i społecznościowych doświadczeń konsumentów z doświadczeniami tradycyjnymi. Dyskonty rozbudowują ofertę, by przyciągać bardziej zamożnych klientów. Sklepy convenience przestają być wyłącznie miejscem zakupów impulsowych, ewoluując w kierunku punktów oferujących zdrowe produkty i dania gotowe. Internetowe sklepy spożywcze drugiej generacji to połączenie sprzedaży online i offline, a także handlu prowadzonego za pośrednictwem platform dystrybucyjnych należących do innych firm.

Według analityków Planet Retail przejście na nowy poziom nie będzie łatwe. Spodziewają się oni różnego rodzaju problemów, m.in. zamknięć sklepów, skupiania uwagi przez głównych graczy na kluczowych rynkach i wybranych kanałach, przy jednoczesnym wycofywaniu się bądź ograniczaniu działalności na innych. Wyzwaniem jest też presja na rentowność, a także na dostawców: w zamian za długoterminowe korzyści mają oni wspierać sieci w transformacji. Tu fachowcy uważają, że dostawcy powinni wspierać detalistów i ewolucję, tworząc indywidualne rozwiązania, skrojone pod potrzeby konkretnych kanałów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.