30.08.2018/01:00

Konsumenci LGBT+ w Polsce - ich preferencje i zachowania zakupowe [RAPORT]

Firma badawcza Nielsen Polska przygotowała unikalny raport, prezentujący osoby identyfikujące się jako członkowie grupy LGBT+ w roli konsumentów. Raport „Tęczowe złotówki – konsumenci LGBT+ w Polsce” prezentuje potrzeby i preferencje, nawyki i zachowania tej grupy konsumentów, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online. To ważna grupa docelowa, zarówno dla handlu detalicznego, jak i dla branży FMCG, stanowią bowiem ok. 10 proc. konsumentów w Polsce.

Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby cis (identyfikujące się ze swoją płcią biologiczną). W tej grupie w Polsce, wg. badania Nielsena, 37 proc. to osoby identyfikujące siebie jako biseksualne, 20 proc. jako transseksualne, 16 proc. jako geje i 14 proc. jako lesbijki. Pozostałe osoby definiują swoją orientację jako queer, panseksualna/omniseksualna/ pluriseksualna, aseksualna bądź inna lub identyfikują się jako osoby interseksualne albo nie identyfikują się z żadną z płci.

Jak wynika z badania, styl życia społeczności LGBT+ różni się od osób nie-LGBT+. Kobiety LGBT+ preferują naturalne i zdrowe produkty. Młodsze kobiety LGBT+ cenią sobie wygodę i jakość, i nie spędzają wiele czasu w kuchni. Starsze kobiety deklarują kupowanie większej ilości środków czystości i produktów do higieny osobistej. Co ciekawe, aż o 19 proc. mniej młodych kobiet LGBT+ chodzi do różnych sklepów, by znaleźć najtańsze produkty, w porównaniu z resztą populacji. Kobiety z tej grupy chętniej gotują wyłącznie posiłki łatwe do przygotowania (o 10 proc.). Są za to mniejszymi zwolennikami marek własnych (o -9 proc.).

Mężczyźni LGBT+, w szczególności młodsi, zwracają uwagę na promocje i lubią gotować. Ponadto młodsi konsumenci LGBT+ są częściej zainteresowani produktami do pielęgnacji ciała i twarzy. Są też znacznie aktywniejszymi poszukiwaczami promocji, aż o 15 proc. więcej badanych z tej grupy zadeklarowało, że szuka artykułów na promocjach. Nieco częściej (o 4 proc.) chodzą też do różnych sklepów w poszukiwaniu najtańszej oferty. Natomiast o 8 proc. osób z tej grupy, w porównaniu z grupą nie-LGBT+, deklaruje, że bardzo lubią gotować i traktują to jako hobby.

Zakupy online są szczególnie ważne dla młodszych konsumentów. Osoby LGBT+ używają Internetu głównie do kontaktowania się i oglądania seriali i filmów.

Społeczność LGBT+ deklaruje większą od przeciętnej aktywność fizyczną. Jako środek transportu częściej wybierają rower, a kobiety LGBT+ także częściej wybierają transport publiczny.

Społeczność LGBT+ częściej wychodzi do klubów czy restauracji.

– O grupie LGBT+ (lesbijkach, gejach, osobach biseksualnych i transgender oraz osobach o innych tożsamościach płciowych/orientacjach seksualnych) mówimy zazwyczaj zbiorczo, jednak musimy pamiętać, że jest to zbiór tożsamości bardzo zróżnicowanych. W naszym raporcie wyraźnie widzimy tę rozbieżności – kobiety kupują więcej zdrowych i naturalnych produktów a mężczyźni – produktów do pielęgnacji, kobiety 40+ robią o wiele więcej zakupów online niż ich heteroseksualne koleżanki, zaś starsi mężczyźni LGBT+ są o wiele bardziej aktywni. Każda z tych grup ma swoje unikalne potrzeby i preferencje, które też konsekwentnie różnią się od wyborów osób heteroseksualnych. Nasz raport oferuje możliwość poznania grupy LGBT+ od strony konsumenckiej, o której w Polsce rzadko się mówi – jak osoby LGBT+ kupują? jak spędzają czas? jak korzystają z Internetu? Kim są? Mamy nadzieję, że nasza publikacja będzie pierwszą z wielu, które dostarczą nam wnikliwej analizy specyficznej grupy jaką są konsumenci LGBT+ – komentuje Magda Markowska, Senior Research Analyst w Nielsen Polska oraz Liderka ERG PRIDE Poland.

Dodaj komentarz

17 komentarzy

  • xc 03.09.2018

    lata prania łbów zrobiły swoje, zakłamane media mogą już dzisiaj wszystko, a ofiary manipulacji można poczytać poniżej, mamy wszystko trendi, jest fajnie i kolorowo...czy ta nienormalność ma jakieś granice? jakie będą następne ofiary tej tzw. wolności i demokracji?

  • P 31.08.2018

    Skąd ta paranoja? Na całym świecie robione są takie badania tylko i wyłącznie po to, żeby zwiększyć sprzedaż i zyski. Jak ten kraj ma się rozwijać i iść do przodu skoro u jego obywateli rozum przegrywa z ideologią.

  • Lilka 31.08.2018

    Ależ ja uwielbiam czytanie takich ataków jak ~Pozhoga i ~Niezadowolony czytelnik. Gdyby tylko wiedzieli, ile osób znają, mijają lub z iloma wchodzą w interakcje. Gdyby tylko wiedzieli, że czasami nawet osoby z wysokimi wyróżnieniami kościelnymi oraz silnie działający patriotycznie są lgbt. Osoby, które nieświadomie mogliby stawiać prywatnie na piedestale. Jakąż to satysfakcję we mnie budzi! A co do raportu - to bardzo ciekawy materiał, bogaty w informacje. Dobrze napisany oraz z odpowiednim podejściem do tematu tak nowego Polsce. Oby tak dalej.

  • DJH 30.08.2018

    ~Niezadowolony - w ogóle nie interesuje mnie przekonywanie Ciebie do czegokolwiek, ani wykładanie szerszych uzasadnień. Możesz sobie myśleć, co chcesz. Po prostu zanotuję sobie najważniejsze liczby i już nigdy nie zajrzę do tych komentarzy :D Z Bogiem!

  • Niezadowolony 30.08.2018

    DJH - proszę o racjonalne argumenty dlaczego Twoim zdaniem to "świetne badanie" bo uzasadnienie, że "pierwsze jakie wpadło w ręce" mnie nie przekonuje :) To co piszesz to są słowa nienawiści czyli tzw. hejt. - życzysz komuś śmierci. A poza tym mylisz i mieszasz pojęcia.

  • DJH 30.08.2018

    Świetne badanie! To chyba pierwsze tego typu, jakie wpadło w moje ręce Skala niedouczenia ludzi, które wyziera z komentarzy pod tym artykułem, przeraża mnie i nie napawa optymizmem. No cóż - tak teraz wygląda Polska - musimy po prostu poczekać, aż nieuki i patologia wymrze. Rozumiem, że każdy może sobie myśleć, co chce, ale wypisywanie bzdur o promocji homoseksualizmu i to pod raportem z badań, to już szczyt. Nikogo nie interesuje, że macie z tym problem, bo to Wasz problem. Rozwiązujcie go w domu po kryjomu, żebyśmy nie musieli się za Was wstydzić. I dalej próbujcie zatrzymywać czas za pomocą krzyżyka i koralików. Powodzenia! Będzie Wam potrzebne.

  • Niezadowolony 30.08.2018

    EmkaemkA - to musisz się dowiedzieć kto sponsorował ten raport, że zasoby Nielsena zostały uruchomione :) Ładnie to zostało przemycone w postaci "analizy rynku". "To ważna grupa docelowa, zarówno dla handlu detalicznego, jak i dla branży FMCG, stanowią bowiem ok. 10 proc. konsumentów w Polsce." - skąd te 10%?? To nie są wiarygodne dane... Za 10 lat będę czytał raporty pod tytułem "Gdzie małżeństwa LGBT + najczęściej robią zakupy" albo "Dzieci "małżeństw" LGBT" wydają więcej na smartfony" - nie ważne jakie brednie napiszą... byle było głośno i "tęczowo". W duchu jednak wierzę, że to się nie ziści :) To nie jest hejt, homofobia tylko własne zdanie w obronie wartości! Może Nielsen zainteresuje się modelarzami - ciekawa grupa docelowa :)

  • bb 30.08.2018

    a dyrektor sprzedaży jest wyłączony z myślenia? przyjmuje bezrefleksyjnie manipulacje? czy po prostu nie wolno komentować...

  • dyrektor sprzedaży 30.08.2018

    Nie wiedziałem, że wśród menadżerów jest tylu hejterów. To b. smutne.

  • xc 30.08.2018

    a może 110%??? to musi być niemiecki wydawca, takie brednie to głownie w tych marksistowskich, lyberalnych gniotach, napiszą to ciemny lud uwierzy. Niezła propaganda, nawet w komunie nie było takiego zakłamania, od dłuższego czasu czytam i utwierdzam się w przekonaniu, że między wierszami jeszcze są przemycane tzw. "neoliberalne treści" ale powoli wchodzą na poziom standardu.

  • Radek 30.08.2018

    Bardzo ciekawe! W Polsce to nadal temat pionierski, choć w innych krajach rozpracowany.

  • EmkaemkA 30.08.2018

    -niezadowolony, hmmm ciekawe czy rodzice mogą to samo powiedzieć o Tobie. Co analiza rynku ma do promocji orientacji seksualnej? Powodzenia w dochodzeniu do ładu ze swoją seksualnością życzę.

  • pawerybs 30.08.2018

    HOMOFOBIA jest uleczalna, naprawdę! A homoseksualizm NIE JEST chorobą, o czym wie cały cywilizowany świat. Warto poczytać i nie wypisywać już tych bzdur. I tak, jest nas ok. 10% statystycznie. Czy to się panu/pani podoba czy nie.

  • Zszokowany 30.08.2018

    Ludzie? Jakich treści? To jest portal specjalistyczny, który zgodnie ze swoją tematyką zamieścił artykuł prezentujący zachowania konsumentów, których można sklasyfikować ze względu na płeć kulturową. Nie rozumiem tego oburzenia, jest to jeden ze sposobów segmentacji rynku. Dzięki takiej wiedzy można trafić ze swoim produktem do ściśle określonej grupy odbiorców, którzy będą być może zainteresowani danym produktem. To tylko dostęp do wiedzy, którą można wykorzystać, choć też nie trzeba.

  • Niezadowolony czytelnik 30.08.2018

    Łapki w dół - wiadomo od kogo :) Ludzie - pokażcie, że nie można się zgadzać z promowaniem takich wartości. Dzięki Bogu mam normalnych rodziców: Mamę i Tatę :) pozdrawiam

  • Niezadowolony czytelnik 30.08.2018

    Proszę nie promować LGBT - ten artykuł i raport jest jakimś absurdem . Równie dobrze możemy zrobić badanie o konsumentach, którzy pasjonują się zbieraniem znaczków jaki są konsumentami... masakra. Wprowadzanie i szerzenie tych treści to godzenie przynajmniej w moje wartości i pewnie większości Polaków!!! Przeklepanie newsa z raportu Nielsena bo liczy się sztuka?? Gdzie etyka dziennikarska. Żyjemy w Polsce 98% ludzi to hetero!

  • Pozhoga 30.08.2018

    Proszę, nie przy jedzeniu... Tym ludziom potrzebna jest pomoc lekarska i każda inna, a nie robienie wody z mózgu jakoby byli zdrowi. Z kolei nam wszystkim potrzebna jest prawda - ci ludzie są chorzy - a nie udawanie, że wszystko jest w porządku i że jest to po prostu inna grupa konsumentów. Zdrowia życzę.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.