14.06.2019/09:44

Konsumenci piwa zmienili swoje upodobania

Segment piw bezalkoholowych w zeszłym roku zanotował wzrost o 80% i była to najwyższa dynamika wzrostu w Europie. W tym roku ma być podobnie. To najbardziej perspektywiczny segment na całym rynku piwa.

O sprawie pisze portal biznes.newseria.pl. Jak informuje w rozmowie z Newserią Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, polska branża piwowarska jest obecnie warta ponad 20 mld zł. Polska jest trzecim co do wielkości producentem piwa w Europie.

Prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich Andrzej Olkowski w rozmowie z portalem podkreśla, że w ostatnich latach na rynku zachodzi piwna rewolucja, która wynika ze zmian w upodobaniach klientów. Zyskują piwa niepasteryzowane, nisko- i bezalkoholowe, a także smakowe. – Dziś konsumenci szukają w piwie przede wszystkim smaku, a nie alkoholu. Czyli – piją tyle samo, natomiast proporcja spożycia alkoholu się zmienia, coraz większą część stanowią piwa bezalkoholowe – mówi Bartłomiej Morzycki.

Na znaczeniu zyskuje również trend premiumizacji. W zeszłym roku wartość rynku urosła o 8 proc. – Konsumenci piwa coraz częściej eksperymentują, poszukują piwnych nowości, piwnych specjalności i coraz chętniej, odważniej sięgają po piwa nowe, z wyższej półki – mówi Bartłomiej Morzycki.

Więcej na biznes.interia.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.