19.12.2016/12:21

Konsumenci uciekają z tradycyjnych sklepów do sklepów internetowych

Ponad trzy czwarte klientów w okresie przedświątecznym unika tradycyjnych sklepów. W tym czasie większość preferuje zakupy online. Po raz pierwszy w historii ponad połowę ruchu internetowego w e-sklepach generują smartfony. Tegoroczne trendy w handlu zebrano w raportach Salesforce, z których jeden objął grupę ponad 500 milionów konsumentów.

Raporty „2016 Connected Shoppers Report” i „Shopping Index 2016 Edition III” opublikowane przez firmę Salesforce wyraźnie pokazują, że trendy w handlu są ciągle silne. Wyniki pokazują m.in. dominację smartfonów w e-handlu oraz rosnące oczekiwania klientów względem sklepów, które powinny większy nacisk kłaść na ujednolicenie komunikacji i obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientami.

Najważniejsze trendy zakupowe w okresie przedświątecznym w 2016 r.:

Dwucyfrowy wzrost handlu w sieci

O 23% w stosunku do poprzedniego roku zwiększy się ruch w sieci. Wielu klientów powróci do sklepu dwukrotnie, co wygeneruje aż 18% wartości wszystkich zamówień. Kolejne 17% obrotów stanowią wielokrotne zamówienia.

Przewaga mobilności

Telefony komórkowe będą generować 55% ruchu w sieci, a za ich pośrednictwem zostanie złożonych 33% wszystkich zamówień. W stosunku do poprzedniego roku będzie to wzrost o 70% w zamówieniach świątecznych i o 90% w ruchu w sieci. Dla porównania: podczas Black Friday ruch w sklepach internetowych generowany przez komórki wynosił 60%.

Rośnie sprzedaż

Sprzedawcy szacują, że sprzedadzą o 13% więcej towarów niż w ubiegłym roku. Liczba zamówień z kolei zmniejszy się o ok. 5% z powodu łatwiejszego dostępu do szybkich form płatności online, które umożliwiają zapłatę za kilka produktów w ramach jednego zamówienia.

- Światowe badania konsumentów potwierdzają zarówno silny wpływ technologii mobilnych na handel, jak i fakt, że trendy w oczekiwaniach i modelach zakupowych klientów szybko się zmieniają. Sklepy, które obok tradycyjnego kanału sprzedaży rozwijają e-commerce, mają przed sobą ciekawą perspektywę wzrostu, ponieważ pojawiają się nowe możliwości konkurowania o względy klientów – mówi Edyta Żenczykowska, dyrektor sprzedaży Salesforce w Polsce, Czechach, Słowacji i krajach bałtyckich.

Jak podkreślają eksperci na tym polu kluczowe są cztery kwestie:Po pierwsze: zachowanie spójności w kontakcie z klientami niezależnie od tego, w jaki sposób trafiają oni do sklepu.Po drugie: rozwijanie narzędzi w zakresie automatycznego generowania personalizowanych ofert w oparciu o analizę danych historycznych klienta i innych danych, które klient zgodził się udostępnić.Po trzecie: rozwijanie narzędzi do dynamicznego generowania ofert i promocji w oparciu o dane geolokalizacyjne klientów, szczególnie w odniesieniu do konsumentów z pokolenia Y (18-34 lata).Po czwarte: rozwijanie kompetencji i narzędzi do zarządzania informacją o ofercie we wszystkich kanałach sprzedaży, tak aby sprzedaż była efektywna niezależnie od modelu decyzyjnego poszczególnych grup klientów – jak wiadomo, klientów dzielimy m.in. na tych, którzy przed zakupem zbierają dane o produktach w sklepach tradycyjnych oraz tych, którzy najpierw dowiadują się jak najwięcej z różnych źródeł w sieci.
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Endrju 21.12.2016

    A jak się to ma do branży spożywczej?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.