04.01.2017/11:20

Globalne trendy na rynku żywności i napojów 2017 – Wierzymy w tradycję

Jenny Zegler, Global Food & Drink Analyst w firmie Mintel, prezentuje Kluczowe trendy dla rynku żywności i napojów na 2017 rok, wyodrębnione przez firmę Mintel na bazie obecnych preferencji i postaw konsumentów, ukierunkowanych w szczególny sposób na zdrowie, wygodę i zaufanie. Prognozy zbudowane zostały w oparciu o dyskusje w gronie ponad sześćdziesięciu globalnych analityków. Ich celem było wykreowanie unikalnej perspektywy w odniesieniu do stanu obecnego i przyszłości rynku spożywczego.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Wierzymy w tradycję

Konsumenci szukają poczucia bezpieczeństwa płynącego z unowocześnionych wersji tradycyjnych receptur, smaków i form.

CO PRZYNIESIE ROK 2017?

Gwałtowne tempo zmian, nieprzewidywalność bieżących wydarzeń i niepokojąca sytuacja polityczna w wielu krajach skłania ludzi do sięgania po produkty raczej bezpieczne i rozpoznawalne niż rewolucyjne. Zaufanie do tego, co znane, nie wyklucza jednak zapotrzebowania na innowacje; daje natomiast producentom szansę spojrzenia na przeszłość jak na niezawodne źródło inspiracji. Świadczy o tym na przykład sukces napojów Paper Boat w Indiach: produktów przygotowanych według tradycyjnych indyjskich receptur, takich jak przepis na aam panna – napój z zielonego mango, sprzedawany w nowoczesnych opakowaniach na wynos.

Żywność i napoje mające autentyczne powiązania z historią i tradycją oferują nieodłączny element wiarygodności, tak pożądanej przez konsumentów we współczesnym, pełnym zawirowań świecie. W ciągu kilku ostatnich lat zainteresowanie oryginalnością i historią produktów sprawiło, że żywność i napoje są coraz częściej promowane jako „rzemieślnicze”, „autorskie” lub „ręcznie wytwarzane”.

To nieustające zainteresowanie konsumentów „opowieścią” o produkcie — najlepiej wiernie odzwierciedlającą rzeczywistość — zostało przeanalizowane w opisie trendu „Based on a True Story” (Oparte na prawdziwej historii), omówionego w raporcie firmy Mintel dotyczącym globalnych trendów na rynku żywności i napojów w 2016 r.

Tradycyjne lub inspirowane przeszłością wyroby wpasowują się w potrzeby konsumentów, którzy chcą wiedzieć więcej o kupowanych produktach, zwłaszcza mających jakieś namacalne powiązania z przeszłością, które dodają wiarygodności deklaracjom lub informacjom związanym z produktem. Takie zwrócenie się ku przeszłości przyczyni się też do powstawania innowacji, w których znajome elementy będą podstawą nowych, ale nadal rozpoznawalnych rozwiązań.

Wyrazem tej tendencji jest wprowadzanie produktów hybrydowych oraz ich zmodernizowanych koncepcji, takich jak kawa „parzona” na zimno (tzw. cold brew) albo piwo korzenne zawierające alkohol. Producenci mogą też dostosowywać swoje produkty do nowych rynków, nawiązując do ich dziedzictwa. Przykładem może być choćby nigeryjska wersja piwa Guinness: Africa Special Stout. Guinness Africa Special Stout zawiera lokalne składniki: imbir, trawę cytrynową, orzechy kola i chili, a na jego opakowaniach umieszczono grafiki jednego z nigeryjskich artystów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.