19.10.2018/13:17

Kontigo rusza z franczyzą. Znamy warunki przystąpienia do sieci!

Po wielu zapowiedziach Kontigo, należące do Grupy Eurocash, rozpoczyna budowę sieci franczyzowej. Firma poszukuje franczyzobiorców zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Pierwsze sklepy partnerskie mogą ruszyć już w tym roku.

Kontigo to młoda sieć sklepów oferująca produkty kosmetyczne. Pierwszy sklep pod tym szyldem został otwarty pod koniec 2014 roku w Warszawie.

Z informacji skierowanej do potencjalnych partnerów firmy podczas XVI Targów Franchisingu wynika, że franczyzowe sklepy tej sieci będą otwierane w miejscowościach liczących od 40 tys. mieszkańców. Do tej pory firma otwierała sklepy w Poznaniu i Warszawie. Placówki Kontigo zlokalizowane są w centrach handlowych, przy głównych ulicach oraz na dworcach (w Warszawie na Dworcu Centralnym oraz w przejściu podziemnym stacji metra Dworzec Wileński).

Sieć przedstawiła warunki, które powinni spełnić kandydaci na franczyzobiorców. Aby otworzyć franczyzowy sklep pod szyldem Kontigo, trzeba dysponować powierzchnią sprzedaży od 100 mkw. Kandydaci na franczyzobiorców powinni też mieć odpowiednie środki finansowe. Wysokość kwoty, którą trzeba mieć, by otworzyć sklep, jest ustalana indywidualnie.

Franczyzodawca zapewnia wysokie marże – 33 proc. średniej modelowanej marży sklepu, 5 proc. retro od obrotu, 1 proc. retro od obrotu za wejście do sieci oraz 100 proc. wsparcia promocji. Franczyzobiorcy będą też korzystać z gotowych rozwiązań marketingowych (to m.in. udział w dużych kampaniach wizerunkowych i współpraca z największymi influencerami w Polsce) oraz programu lojalnościowego.

W sieci będzie działał także system premiowania, będą możliwe preferencyjne warunki pierwszego zatowarowania z dogodnym rozłożeniem ratalnym, a także kredyt kupiecki. To sprawia, że nakłady inwestycyjne potrzebne na uruchomienie sklepu w sieci są niższe niż nakłady potrzebne na uruchomienie samodzielnego punktu.

Kontigo współfinansuje wyposażenie sklepu (w tym stanowisko do testowania kosmetyków z naturalnym oświetleniem, regały promocyjne, wyposażenie strefy do testowania kosmetyków do pielęgnacji ciała i kosmetyków azjatyckich). Zapewnia także wsparcie biznesowe, pakiet szkoleń, system motywacyjny dla personelu sklepu, narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu, obsługę techniczną działu IT oraz logistykę towarów z gwarancją stałych dostaw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.