14.03.2020/10:00

Koronawirus może na stałe wykreować nawyk kupowania świeżej żywności przez internet [RAPORT]

Są też plusy. Jak czytam w raporcie, koronawirus może doprowadzić do przetasowań w branży gastronomicznej, przez co stanie się ona bardziej odporna na kolejne potencjalne zagrożenia.

„Branża usług konsumpcyjnych pójdzie w kierunku większego zorientowania się na łańcuchu dostaw i większej standaryzacji usług. Kapitał będzie faworyzował marki o wysokiej standaryzacji działalności oraz o zróżnicowanych portfelach. Ponadto rozwój sprzedaży przez internet zapewni większą elastyczność i balans między usługami oferowanymi na miejscu i na wynos” – czytamy.

Przemysł mleczarski

Zdaniem autorów raportu, mocno ucierpi także branża mleczarska, gdyż sklepy są w Chinach ważnym kanałem dystrybucji tego produktu. Eksperci przyznają jednak, że w dłuższej perspektywie epidemia może przyspieszyć wzrost świadomości konsumentów na temat odżywiania i wzmocnić myślowe połączenie tej kategorii z odpornością. Najmocniej czerpać będą z tego produkty funkcjonalne i wysokobiałkowe.

Symptomy tego są już zresztą obserwowane. Po wybuchu epidemii konsumenci chętniej kupowali mleko i jogurty. Wszystko po to, aby jak radzili eksperci, zwiększać odporność. Chiński rząd, przy wielu ograniczeniach w transporcie różnych produktów zalecił nie ograniczać dostaw mleka do sklepów. Jest ono kupowane głównie w kanale offline, powodując zwiększenie presji na detalistów w celu utrzymania zaopatrzenia. Cały nabiał urósł także w kanale online w okresie epidemii w Chinach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.