13.08.2020/11:25

Koronawirus napędza sprzedaż marki własnej. Mocny wzrost rynku w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r.

Sprzedaż marek własnych w pierwszej połowie roku w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku znacząco przyspieszyła, osiągając dynamikę dwa razy większą niż cały koszyk FMCG.

Od lipca 2019 do czerwca 2020 sprzedaż produktów marki własnej osiągnęła 34 mld zł, co daje 20,4% udział w sprzedaży wartościowej. Natomiast w pierwszej połowie 2020 roku udział ten przekroczył już 21% - wynika w analizy Nielsena zaprezentowanej podczas webinarium "Marki własne jak głodne lwy już polują na nasze portfele". 

Sprzedaż marek własnych coraz bardziej jest skoncentrowana jest w dyskontach, gdzie z każdych 100 zł Polacy zostawiają 82 zł na te produkty. Ale w innych kanał dystrybucji marki własne też radzą sobie dobrze. Zdaniem eksperów Nielsena, polscy detalisci mają teraz dobry moment, aby inwestować w marki własne.

- Detaliści, którzy widzą zwiększone zainteresowanie swoimi markami własnymi, powinni ten segment rozszerzać na nowe kategorie. To dobry czas na eksperymentowanie z markami własnymi. Kiedyś Polacy nie wyobrażali sobie, że marki własne mogą być silne w produktach dla dzieci – a terach w pieluchach marki własne są ważnym graczem - mówi Justyna Duda Senior RS Consultant Nielsen.