10.04.2013/16:25

Koszyk majowych zakupów z grillem w tle

Jak długi weekend majowy przekłada się na obroty małych i średnich sklepów spożywczych? Analizując dane z ubiegłego roku, można zakładać duży wzrost liczby transakcji związanych z zakupem produktów „grillowych”, takich jak ketchup, musztarda, piwo, chipsy, oraz napojów i lodów.

W mniejszych placówkach handlowych u progu sezonu piknikowego mogą wystąpić spadki liczby transakcji z udziałem przetworów mlecznych – część klientów przed wyjazdem na wypoczynek może zdecydować się na zakup tego asortymentu w hipermarkecie, zamiast w sklepie osiedlowym. Gdy robi się cieplej spada też sprzedaż wyrobów czekoladowych – odwrotnie niż w przypadku napojów, piwa czy lodów. Niestety, rok temu w tygodniu poprzedzającym długi majowy weekend drobni detaliści nie zanotowali wzrostu całkowitej liczby transakcji. Co gorsza, nastąpił tu kilkuprocentowy spadek w stosunku do poprzedniego tygodnia. Zwiększyła się za to średnia wartość koszyka, co miało związek m.in. z większą ilością zakupionego przez klientów alkoholu. W skali całego kraju najpopularniejsze piwa kupowane w małych i średnich sklepach to butelkowany Żubr, Harnaś, Tyskie i Tatra. Z ketchupów najlepiej sprzedają się Tortex 500 g i Pudliszki 480 g – oba w wersjach łagodnej i pikantnej. Najchętniej kupowana musztarda to Roleski w słoiku 175 g (warianty sarepska i stołowa). Z chipsów najwyższą rotację mają Lay’sy o smaku zielonej cebulki i papryki w 150­‑gramowym opakowaniu.






Wiadomości Handlowe, Nr 4 (124) Kwiecień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.