24.08.2016/09:07

Koszyk w e-sklepach polskich sieci jest nawet 7-krotnie większy niż tradycyjny

Wartość przeciętnego zamówienia w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż koszyka w sklepie stacjonarnym, a w e-Piotr i Paweł nawet 7-krotnie wyższa w porównaniu do tradycyjnych zakupów. Klienci kupują bowiem rzadziej i bardziej kompleksowo.

– Wygoda, jaką daje nasza usługa, sprawia, że za pośrednictwem internetu klienci robią większe zakupy, które wystarczają im na dłużej – wyjaśnia Jakub Jaremko z Tesco Polska. Największą popularnością cieszą się produkty ciężkie takie jak woda czy mleko. Systematycznie rośnie też ilość zamawianych mięs, ryb i pieczywa. Najwięcej klientów robi zakupy online od 10 do 30 minut, co w porównaniu z tradycyjnymi zakupami zapewnia oszczędność czasu, szczególnie że jedno zamówienie składa się często z kilkudziesięciu produktów.

– W internetowym, jak i tradycyjnym supermarkecie, nasi klienci kupują najczęściej produkty masowe, niezbędne w każdym gospodarstwie domowym. Natomiast to, co wyróżnia on line od sklepów stacjonarnych to wyższy wolumen sprzedaży produktów ciężkich, o dużych gabarytach, typu napoje, chemia gospodarcza, przetwory, a także produkty dla dzieci ( dużą część klientów e-commerce stanowią młode mamy) – mówi Ewa Aleszczyk-Kalinowska, dyrektor marketingu i komunikacji w spółce Piotr i Paweł.

Koszyk e-commerce Piotra i Pawła jest siedmiokrotnie wyższy od koszyka w tradycyjnym sklepie – Klient e-sklepu kupuje rzadziej, zakupy są bardziej zaplanowane i kompleksowe. Głównym klientem jest młoda kobieta (25-40 lat), mieszkanka dużego miasta, posiadająca dzieci, prowadząca gospodarstwo domowe. Konsumenci najczęściej płacą za e-zakupy przy odbiorze kartą płatniczą, choć mają również możliwość zapłaty on line przed dostawą bądź gotówką przy odbiorze – komentuje Ewa Aleszczyk-Kalinowska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.