17.04.2018/14:51

KPH Społem coraz bliżej docelowej liczby marek własnej w ofercie

Paweł Kochański, prezes zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem poinformował w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że do końca tego roku osiągnie optymalną liczbę indeksów marki własnej, którą rozwija pod marką Społem.

- Markę Społem wprowadziliśmy do wszystkich podstawowych grup asortymentowych. Pracujemy teraz nad rozwijaniem konkretnych produktów w ramach tych grup. Docelowo chcemy osiągnąć poziom ponad 250 indeksów, a zasadniczo nie jesteśmy już daleko od tej liczby - mów Paweł Kochański.

I dodaje: - Myślę, że wspomniany pułap osiągniemy przed końcem bieżącego roku. Nie chcemy zatowarować naszych sklepów stertą nowości, z których nie przyjmnie się nawet połowa. Pracując nad marką Społem myślimy także o jej efektywnej dystrybucji oraz ujednoliceniu oferty własnej na poziomie całej struktury Społem – podsumowuje prezes zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem.

Paweł Kochański, nie chciał jednak zdradzić jaki docelowy udział w obrotach sklepów współpracujących z KPH Społem miałaby osiągnąć produkty private label. Wskazał, że będzie to zależało od wielu czynników, m.in. „od tego, jak dużą rotację art. spożywczych ma dana spółdzielnia, a także w jakim formacie operuje.”

Szef KPH Społem podkreślił, że rozwój zarządzanego przez niego projektu „od kilku lat odbywa się przede wszystkim poprzez markę Społem, która zaczęła już osiągać bardzo dobre wyniki.” -  W swojej ofercie ma ją (markę własną Społem – red.) już 170 spółdzielni, oczywiście w różnym zakresie. Jedne mają więcej nabiału, inne preferują produkty suche itd., ale zasadniczo wynika to głównie z ograniczeń logistycznych. Mali, lokalni dystrybutorzy nie byliby w stanie obsłużyć rotacji większej ilości towaru – wskazuje Paweł Kochański.

- Natomiast obecna skala naszych działań obejmuje około 1600 placówek spółdzielczych - tyle sklepów ma w swojej ofercie markę Społem. W ciągu dwóch ostatnich lat rozwijaliśmy ją przede wszystkim w kategoriach nabiału i mrożonek. W najbliższych miesiącach  zamierzamy z kolei skupić się na lodach, wszak sezon letni coraz bliżej – podsumował szef KPH Społem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.