11.05.2018/15:54

KR FMCG: Nielsen - warto jest zawalczyć o dojrzałego konsumenta

Potrzeby konsumenckie powinny być realizowane z uwzględnieniem określonych grup wiekowych. Małgorzata Głos, client business partner w firmie Nielsen radzi jak przyciągnąć do sklepu osoby z pokolenia baby boomers.

Jak zauważyła Małgorzata Głos podczas Kongresu Rynku FMCG, polski konsument podąża za trendami. Jednym z najbardziej widocznych trendów jest dbanie o zdrowe odżywianie się.

Polacy są otwarci na to, aby kupować produkty droższe i wyższej jakości. Czy potrzeby konsumentów różnią się od miejsca zamieszkania? Nie. Z badania Nielsen wynika, że konsumenci zarówno z małych, jak i dużych miast mają podobne preferencje w zakresie potrzeby nabycia produktów wyższej jakości, np. zdrowej żywności czy kosmetyków naturalnych.

– Potrzeby konsumenckie powinny być realizowane z uwzględnieniem określonych grup wiekowych. Jako przykład podam pokolenie baby boomers. Są to osoby w wieku 55-70 lat. Dojrzały konsument jest bardzo świadomy swoich decyzji zakupowych – zaznaczyła Małgorzata Głos.

Dodała również, że dla tej grupy klientów oprócz jakości produktów, promocji i cen ważna jest też wygoda i przyjemność zakupów. Składają się na to m.in. odpowiednia ekspozycja towarów na półce i przyjazna obsługa personelu sklepów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.