19.05.2016/12:49

Krajowy rywal Jeronimo Martins zmienia strategię

Grupa Sonae, główny rywal Jeronimo Martins w portugalskim handlu, zmienia strategię rozwoju na rodzimym rynku. Właściciel hipermarketów Continente oraz supermarketów Modelo i Meu Super będzie zmierzał w kierunku rozwijania małych formatów sklepowych. 

Wprawdzie w marcu br. Sonae uruchomił nowatorski hipermarket Continente o powierzchni 6500 mkw., ale kierownictwo portugalskiego detalisty zapowiedziało już, że będzie odstępować od inwestowania w wielkopowierzchniowe obiekty. – Nowa strategia będzie opierać się na przedsięwzięciach w rozwój mniejszych formatów sklepowych, w szczególności w rozszerzanie sieci placówek typu convenience – poinformowały w komunikacie władze Sonae, dodając, że elementem nowej strategii będzie też zwiększona liczba promocji.

W 2011 r. Sonae uruchomił pierwsze małe sklepy osiedlowe działające pod logo Meu Super w ramach franczyzy. Obecnie sieć liczy ponad 200 placówek o powierzchni od 100 do 400 mkw. Do grudnia br. ma być ich o 50 więcej.

Sonae może uznać początek tego roku za udany. Od stycznia do marca br. sklepy tej grupy, działające pod markami Continente, Modelo i Meu Super, zanotowały sprzedaż na poziomie 830 mln euro. Oznacza to wzrost o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ub.r.

Największą liczbę sklepów w Portugalii w formacie supermarketu i małego sklepu osiedlowego posiada należąca do grupy Jeronimo Martins sieć Pingo Doce. Pod tym szyldem działa już w tym iberyjskim kraju ponad 400 obiektów handlowych.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • kudłaty 19.05.2016

    Wszyscy idą w małe, nawet Biedronka, zobaczycie co się wkrótce wydarzy :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.