28.12.2018/07:24

Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten: Rok 2018 był jednym z najlepszych w historii grupy

Rok 2018 Grupa Chorten kończy z liczbą 1427 placówek handlowych korzystających z umów partnerskich, w co także wliczono 105 punktów w formacie dla mniejszych sklepów – Sasanka. Z kolei rok 2017 zamykaliśmy z liczbą 1183 sklepów. To oznacza, że w tym czasie sieć urosła łącznie o ponad 240 placówek. Ekspansja objęła 9 województw: podlaskie, mazowieckie, warmińsko-mazurskie, lubelskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie, pomorskie, świętokrzyskie, podkarpackie. W tym roku zarząd powołał ponadto dyrektorów odpowiedzialnych za rozwój województw dolnośląskiego i lubuskiego, którzy z kolei w roku 2019 będą mogli podpisywać pierwsze umowy partnerskie z detalistami z tych regionów.

Najdynamiczniej rozwijającym się odziałem jest centrala, pod zarządem której działa blisko 630 sklepów. Sklepy wpisane w tę strukturę znajdują się głównie na terenie Podlaskiego, ale zasięg wychodzi także na obszar woj. warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego i lubelskiego.

Spółka Chorten Mazowsze pracuje na chwilę obecną na rzecz 380 sklepów. W Chortenie Radom jest już blisko 170 placówek, a w Chortenie Warmia-Mazury – prawie 100. Do tego należy jeszcze doliczyć sklepy na Pomorzu współpracujące z Grupą Chorten w ramach porozumienia ze Stowarzyszeniem Kupców i Przedsiębiorców Polskich "ELITA".

– Obecnie mamy łącznie blisko 700 umów z producentami i dystrybutorami – zarówno ogólnopolskimi, jak i regionalnymi. W ciągu mijającego roku udało nam się podpisać nowe umowy lub renegocjować lepsze warunki dla sklepów w ramach ponad 100 porozumień handlowych. Jest to więc bardzo bogate portfolio, w porównaniu z innymi podobnymi formatami na rynku. Nie wartościujemy natomiast umów z partnerami biznesowymi – każda jest dla nas tak samo ważna, zależy nam przede wszystkim na tym, by sklepy w Grupie miały zapewnione korzystne warunki u tych dostawców, których towarem handlują – wyjaśnia Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.

Akcent na skuteczny marketing

W mijającym roku sieć postawiła mocno na działania wizerunkowe, zarówno skoncentrowane wokół samej Grupy Chorten, jak i związane z marką Z Podlaskiej Spiżarni. Gruntownie zmieniono stronę internetową, która ma obecnie ciekawszą zawartość dla konsumentów, jest bardziej przejrzysta i pozwala np. szybko znaleźć sklep w okolicy oraz jego gazetkę lub plakat promocyjny.

– Po raz pierwszy w tym roku przeprowadziliśmy dwa programy lojalnościowe dla klientów oszyldowanych sklepów. Realizowaliśmy je przy współpracy z blisko 30 dużymi producentami, a cieszyły się one zainteresowaniem kupujących ze względu na atrakcyjne nagrody, co z kolei skutkowało podniesieniem koszyka zakupowego w punktach partnerskich. W związku ze 100-leciem Niepodległości Polski zaproponowaliśmy kampanię wizerunkową dotyczącą patriotyzmu konsumenckiego, bo polski handel w naszym kraju mierzy się z ostrą konkurencją ze strony zagranicznych sieci. Jeśli zaś chodzi o produkty Z Podlaskiej Spiżarni, to promowaliśmy je nie tylko standardowymi reklamami, ale także m. in. współpracując z popularną vlogerką wegańską, organizując warsztaty kulinarne czy partnerując programowi kulinarnemu z lokowaniem produktu. Wspieramy też bardzo wiele inicjatyw związanych z aktywnością fizyczną, by zaprezentować markę osobom dbającym o dobrą formę i żywność wysokiej jakości w swoim menu – kontynuuje prezes Pakuła.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.