10.03.2020/10:10

KSiP 2020: Kategoria słodkich i słonych przekąsek warta już 18 mld zł

Sprzedaż słodkich i słonych przekąsek szacowana jest na 18 mld zł, co oznacza, że stanową one niemal 13 proc. wartości całego koszyka spożywczego - mówił podczas Kongresu Słodycze i Przekąski 2020, Marcin Cyganiak, commercial director w Nielsen Connect.

Ekspert podkreślił, że wiele kategorii na tym rynku dynamicznie rośnie. Jeśli chodzi o słodycze, to konkurencję wygrywają kategorie impulsowe takie jak batony, wafle oraz batony musli. Słone przekąski także rosną dwucyfrowo.

- Obecnie rynkowym hitem mają szanse stać się produkty, które spełniają trzy kryteria: są zdrowe (29 proc. Polaków wskazuje, że zdrowie stanowi ich największą obawę), są szybkie w konsumpcji, ponieważ przekąski bardzo często zastępują dziś posiłek, a dodatkowo należą do segmentu premium - wskazał Cyganiak.

I dodał: - Jednocześnie trzeba podkreślić, że wielu Polaków jest otwarta na innowacje i chętnie próbuje nowości. 55 proc. konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako lepszą. Cechuje nas także wysoki wskaźnik optymizmu konsumenckiego - pod tym względem wyprzedzają nas tylko Duńczycy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.