Kto zapłaci gigantyczną karę UOKiK dla Biedronki? Dyskonter, jego dostawcy, konsumenci, a może... nikt?
Decyzja UOKiK o nałożeniu 723 mln zł kary na sieć Biedronka od początku budzi wiele emocji wśród dostawców sieci. Niemal natychmiast pojawiły się w tej sprawie zarówno głosy uznania, jak i oburzenia. Część producentów z którymi rozmawiał portal wiadomoscihandlowe.pl jest pewna, że jeśli decyzja nie zostanie uchylona i Biedronka będzie zmuszona zapłacić karę, to jej koszt odbije sobie na dostawcach. Inni wierzą, że sieć tego nie zrobi. Jedni uważają, że kara jest sprawiedliwa, drudzy oceniają, że jest niesłuszna.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
3 komentarze
-
27.01.2021
Zadajcie sobie jedno pytanie - dlaczego Prezes UOKIK w uzasadnieniu kary dla Biedronki nie wyjaśnił ani słowem na czym polegało to "nieuczciwe wykorzystanie przewagi kontraktowej". Więcej zostało powiedziane w wywiadach prasowych, niż w samym uzasadniniu. Polecam lekturę uzasadnienia - kara się należy, bo się należy. Uzasadnieniem niech się martwi sąd, hehehe
-
27.01.2021
Zabawny artykuł z kuriozalnym przesłaniem "nie nakładać kar na firmy za nieuczciwe praktyki, bo zapłacą za to konsumenci". Oczywiście konsumenci za to nie zapłacą - jak Biedronka podwyższy ceny to się konsumenci na zakupy przeniosą do innych sklepów.
-
26.01.2021
Proste rozwiązanie-kara,więzienia i tyle. Wystosować Europejski nakaz aresztowania wsadzić zarząd na 10 lat i po problemie. Problemy trzeciego świata.
7