11.09.2019/12:21

Kupuj świadomie! – kampania ministerstwa rolnictwa, promująca polską żywność

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, realizuje ogólnopolską kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznakowania „Produkt polski”.

Hasło przewodnie kampanii to „Wspieraj polskich producentów, krajową gospodarkę i rolnictwo!” Organizatorzy przekonują adresatów kampanii, że kupując żywność z oznaczeniem „Produkt polski” mają pewność, iż została wytworzona w Polsce na bazie krajowych surowców.

W ramach kampanii stworzona została broszura informacyjna, baner i plakat „Kupuj świadomie”, edukujące społeczeństwo w zakresie oznakowania „Produkt polski”.

Resort rolnictwa prowadzi również działania, których celem jest upowszechnienie wśród producentów żywności oraz podmiotów, które uczestniczą w łańcuchu dostaw produktów spożywczych,  wiedzy na temat możliwości znakowania produktów informacją „Produkt polski”, a także wyróżniania produktów spełniających ww. kryteria na półkach sklepowych.
W celu zbudowania dużego zasięgu przekazu, MRiRW skierowało do urzędów, firm, organizacji i instytucji działających w obszarze rolnictwa, bądź współpracujących z branżą rolno-spożywczą, propozycję włączenia się w realizację kampanii  m.in. poprzez publikacje na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych plakatu informacyjnego lub umieszczenie wydrukowanego plakatu w wybranym miejscu.

Odpowiedzialnym za realizację konkretnych przedsięwzięć w ramach kampanii „Produkt polski” został Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Pierwsza odsłona kampanii, podczas której wyemitowano w telewizji informacyjno-promocyjny spot „Produkt polski”, przeprowadzona została w kwietniu 2019 r. Od września ruszyła druga edycja.

Obecnie realizowane są działania skierowane konsumentów oraz rolników i regionalnych producentów żywności, dla których zorganizowano cykl Akademia Polska smakuje. Spotkania zostaną przeprowadzone we wszystkich województwach. Motywem przewodnim spotkań będzie kampania „Produkt polski” – zasady, kryteria i zalety stosowania oznaczenia „Produkt polski”.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.