21.05.2015/17:47

Kwaśne przekąski na topie

Wydawałoby się, że im słodsza przekąska, tym większa szansa na zdobycie przychylności młodego konsumenta. Dzieci faktycznie lubią, gdy produkt jest słodki, ale mają też słabość do innych smaków. A ich preferencje mogą zaskakiwać.

Producenci żywności dla dzieci mają poniekąd ułatwione zadanie – to, czy dana kombinacja smakowa przypadnie im do gustu, można dość łatwo przewidzieć. Najważniejsze jest opracowanie grafiki opakowań produktu skierowanego do tak wymagającego odbiorcy jak dziecko (wytypowany na pierwszoplanową postać na etykiecie tzw. brand hero, czyli bohater marki, może nieoczekiwanie przestać się podobać dziecięcym odbiorcom), ważniejsze nawet niż pomyłka w kwestii smaku.

Wiadomo przede wszystkim, że dzieciaki wyznają zasadę: cukru nigdy dość. Mało prawdopodobne, że młody konsument skrzywi się, bo coś, co je, jest za słodkie. Przy czym wierne tej zasadzie pozostają kolejne pokolenia młodych Polaków. W rankingach popularności od lat na pierwszym miejscu znajdują się smaki truskawkowy i waniliowy, a tuż za nimi jest czekoladowy. Potwierdzają to zgodnie producenci serków homogenizowanych, jogurtów, batoników nadziewanych, napojów czy mlecznych koktajli. Owszem, na gwiazdę sezonu może wyrosnąć jakaś wymyślna kombinacja (pamiętacie lody o smurfowym smaku, które uwodziły intensywnie niebieską barwą?), ale to raczej chwilowa moda, po której wraca się do sprawdzonych szlagierów.

O ile upodobanie do wszelkiego rodzaju słodkości jest dość zrozumiałe, o tyle trudniej pojąć, że dzieci uwielbiają produkty o kwaskowatym smaku. A okazuje się, że im kwaśniej, tym lepiej. W ofercie wiodących producentów skierowanych do dzieci żelków, galaretek, cukierków nieczekoladowych kwaśne smaki nie bez powodu są znaczącym elementem oferty, bywa że proponowanym w kilku różnych wariantach. Haribo przykładowo oferuje żelki Kwaśne Języczki, Storck ma w portfolio nimm2 Śmiejżelki kwaśne oraz Śmiejżelki kwaśne Sokki, Wawel, zachęcony sukcesem galaretek nadziewanych Fresh & Fruity, wprowadził właśnie nową odmianę – galaretki kwaśne, i przeznacza ten produkt również dla młodszych konsumentów.

Słodki i kwaśny to niejedyne preferowane smaki dziecięce. Fenomenem w kategorii napojów są kombinacje smakowe cola i oranżada, o czym wiedzą i producenci napojów gazowanych, i gum do żucia, i karmelków oraz wszelkiego rodzaju cukierków.

Sukces soków przecierowych marchewkowych (choć w porównaniu z innymi krajami cieszą się one u nas zaskakująco dużą popularnością) potwierdza, że to, co dzieci wybierają, może czasami zaskakiwać.



(AU)

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (145), Maj 2015

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.