15.05.2021/13:31

Lagardère Travel Retail z ogromnym spadkiem przychodów po pierwszym kwartale 2021 roku

Tylko 341 mln euro przychodu w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowało Lagardère Travel Retail, operator sklepów wolnocłowych i placówek przy ruchliwych węzłach komunikacyjnych. Oznacza to spadek o 56,1 proc. w stosunku rocznym. To efekt spadku ruchu pasażerskiego.

W komunikacie przedstawiciele firmy podkreślają, że spadki przychodów są w zasadzie lustrzanym odbiciem tego, co działo się w pierwszym kwartale tego roku na lotniskach. Zwracają również uwagę, że sytuacja była różna w zależności od regionów. Najgorzej było w Europie, która zmagała się z trzecią falą pandemii. Tendencję wzrostową wykazywał rynek Chiński. Również w Stanach Zjednoczonych zauważono powolny powrót krajowego ruchu pasażerskiego.

Lagardère Travel Retail jest jedną z dywizji Lagardère Group, międzynarodowego konsorcjum działającego w m.in. w branży mediowej i handlowej. Lagardère Travel Retail jest właścicielem takich marek sklepów wolnocłowych jak Aelia Duty Free i The Fashion Place. Ponadto jest także właścicielem takich marek jak Inmedio, Relay czy 1 Minute, działających głównie w miejscach o dużym przepływie osób podróżujących, jak dworce czy stacje metra.

W przypadku tej ostatniej firma uruchomiła ostatnio nowy koncept zlokalizowany na Dworcu Centralnym w Warszawie. To flagowy sklep sieci, w którym duży nacisk położono na danie klientom możliwości zobaczenia, jak wygląda proces przygotowywania posiłków. Sam sklep ma swoim wyglądem przypominać food truck.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także