04.04.2017/09:53

K. Kordulewski, Leroy Merlin: Sklepy stacjonarne staną się centrami relacji z klientami, a sprzedawcy doradcami

4 kwietnia 2017 roku sieć handlowa Leroy Merlin Polska zakończyła wdrożenie platformy cyfrowej Mobility. Tym samym klienci w całej Polsce mogą już za pośrednictwem doradców klienta korzystać z obsługi w sklepach z wykorzystaniem technologii mobilnych. To pierwszy zakrojony na tak szeroką skalę projekt cyfryzacji przedsiębiorstwa handlowego w Europie.

Wdrożony właśnie w sklepach sieci handlowej Leroy Merlin Polska projekt Mobility to platforma cyfrowa wspierająca obsługę sprzedażową oraz budowanie relacji z klientami i pracownikami w 55 sklepach w całym kraju. Łącznie ponad 9 000 pracowników sieci zostało wyposażonych w urządzenia mobilne z dostępem do internetu i aplikacji mobilnych, wspierających komunikację i obsługę sprzedaży. Dzięki temu od 4 kwietnia statystycznie każdy pracownik dysponuje aż godziną więcej do wykorzystania na obsługę klienta. Łącznie w skali dnia to ponad 9 000 dodatkowych godzin. To ponad rok więcej na obsługę klientów Leroy Merlin! Jest to czas poświęcany do tej pory głównie na dostęp do informacji za pośrednictwem komputerów czy telefonów stacjonarnych.

- Platforma Mobility to nasza odpowiedź na wyzwania stojące dzisiaj przed handlem. Jak pokazują badania, sklepy stacjonarne w niedalekiej przyszłości staną się niejako centrami relacji z klientami, a sprzedawcy będą pełnić rolę doradców czy konsultantów sprzedaży. Z kolei klienci będą oczekiwali jeszcze szybszej obsługi, pełnej informacji o produkcie w sklepie, profesjonalnych porad a także – co jest największym wyzwaniem – takiej samej jakości obsługi niezależnie od tego, czy korzystają z zakupów na miejscu, w sklepie internetowym czy kontaktują się telefonicznie. Co ważne, odpowiedzieć na te potrzeby klientów możemy tylko dzięki dobrze przygotowanym i wyposażonym pracownikom – podsumował Krzysztof Kordulewski, prezes Leroy Merlin Polska i dodał –  - Chcemy być liderem rynku, ale wiemy, że to jest możliwe tylko dzięki ludziom. Temu właśnie służy projekt Mobility – budowaniu relacji z ludźmi dla ludzi.

Dzięki zastosowaniu technologii mobilnych klienci mogą liczyć na szybszą i bardziej kompleksową obsługę w punktach sprzedaży. Sami pracownicy zaś mogą korzystać z urządzeń mobilnych z pakietem usług telekomunikacyjnych prywatnie, po godzinach pracy.

Platforma Mobility umożliwia także zaawansowane wykorzystanie technicznych możliwości smartfonów, jak np. aparat fotograficzny (jako skaner kodów kreskowych). System działa w oparciu o wprowadzony we wszystkich sklepach stacjonarnych sieci darmowy internet Wi-Fi.

Prace nad platformą Mobility trwały od 2015 roku. Za opracowanie infrastruktury systemu odpowiada Orange Polska, największy w Polsce dostawca usług mobilnych. Bazą dla oprogramowania są urządzenia mobilne Sony Xperia XA, przygotowane i serwisowane przez Sony Mobile Communications.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.