09.08.2016/15:06

Liczba opinii znacząco wpływa na zakupy w internecie

Na decyzje zakupowe e-klientów wpływ ma łączna ocena produktu, wyrażająca się zazwyczaj poprzez liczbę gwiazdek. Minimalna akceptowalna przez kupujących liczba to 4. Optymalna to przedział od 4.2 do 4.6. Zbyt wysoka liczba gwiazdek staje się niewiarygodna w oczach kupujących – wynika z analizy eStoreMedia.

Firma zajmująca się badaniem rynku e-commerce w Polsce i na świecie podkreśla, że w przypadku produktów, które są znane kupującym, o niskiej wartości i charakteryzujące się szybkim cyklem zakupu, ocena ma zdecydowanie mniejsze znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowej.
Jak wynika z analizy eStoreMedia, najważniejsze dla kupujących jest to, aby ocena rozważanych produktów była przynajmniej porównywalna. Idealną sytuacją jest taka, gdy przewyższany jest poziom konkurencji. Aby ocena produktu (niezależnie od liczby gwiazdek) była postrzegana jako wiarygodna, musi być potwierdzona pewną liczbą recenzji. Liczba ta jest relatywnie niewysoka, ale osiągnięcie jej jest kluczowe w postrzeganiu oceny produktu. Liczba opinii nie powinna znacząco różnić się od konkurencyjnych produktów. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.