27.09.2020/12:45

Lider polskiego rynku niespożywczego jest dwa razy silniejszy niż następny gracz

Grupa Allegro reprezentowała w 2019 roku około 3 proc. polskiego handlu detalicznego i była największym detalicznym sprzedawcą niespożywczym w Polsce, z udziałem w rynku dwa razy większym od kolejnego gracza – poinformowało Allegro, powołując się na dane OC&C.

Drugim detalicznym gigantem w Polsce jest Rossmann z udziałem w wysokości 1,4 proc., dalej, jeszcze na podium - znalazło się RTV Euro AGD (1,2 proc.), a tuż za pierwszą trójką – Castorama z udziałem wynoszącym 1,1 proc.

Allegro w swoich wyliczeniach bierze pod uwagę wartość sprzedaży brutto towarów, z wyłączeniem przedmiotów używanych, które stanowią 15 proc. wartości sprzedaży w serwisie.

Grupa Allegro podkreśla swoją silną pozycję w poszczególnych kategoriach produktowych. W elektronice udział rynkowy platformy pośrednictwa wynosił około 11 proc. całkowitej polskiej sprzedaży detalicznej. Allegro miało w 2019 r. również mocny udział w kategorii „dom i ogród” - około 9 proc., „sport i rekreacja” - około 9 proc. i w segmencie produktów dla dzieci - około 8 proc.

Jeśli chodzi o udział w całym ryku e-commerce w Polsce, to Allegro nie ma tu sobie równych. Udział platformy pośrednictwa w całym rynku sprzedaży internetowej wynosi 36,2 proc. Następny, aż 12 razy mniejszy jest AliExpress (3,1 proc.), a dalej – RTV Euro AGD (2,5 proc.) i Zalando (1,7 proc.).

Zagrożeniem dla Allegro w Polsce są zarówno sklepy internetowe, jak i sprzedawcy detaliczni, którzy dostosowali się do klienta internetowego, uruchamiając dostawy czy usługi click&collect. Tu Allegro przygląda się Biedronce i Żabce. Silną konkurencję dla spółki stanowią również prężnie działające sklepy internetowe o wąskiej specjalizacji, jak eobuwie.pl w segmencie butów czy Oponeo na rynku opon samochodowych.

Rozwojowi Allegro na razie sprzyja brak silnej obecności w Polsce innych platform zakupowych, takich jak Amazon i AliExpress. Polscy klienci Amazona muszą obecnie robić zakupy, korzystając z tłumaczenia na język polski dostępnego w witrynie niemieckiej Amazon.de.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także