18.05.2017/08:03

Lidl będzie sprzedawał żywność w Ameryce o 50 proc. taniej niż konkurencja. Pierwszy sklep sieci w USA ruszy 15 czerwca

15 czerwca br. Lidl otworzy swój pierwszy sklepy w USA. Tego lata ruszyć ma jeszcze 20 kolejnych placówek handlowych, a w pierwszym roku firma chce uruchomić na rynku amerykańskim 100 sklepów. 

Pierwsze sklepy sieci Lidl ruszą w Wirginii, Karolinie Południowej i Północnej. Placówki będą obsługiwany przez centra dystrybucyjne w Wirginii i Karolinie Północnej. W ciągu pierwszego roku ekspansji firma chce otworzyć ok. 100 sklepów, eksperci spodziewają się że firma utrzyma tempo otwarć w ciągu następnych 2-3 lat, tym samym do na koniec 2019 r. może mieć w USA już ok. 300 placówek.

Spodziewamy się, że sprzedawca się utrzymać podobne tempo sklepowych otworów Początkowo Rozwijanie portfela 200 do 300 sklepów w ciągu pierwszych trzech lat.

W kolejnych latach sieć sklepów Lidla w USA obejmie kolejne stany, w tym Pensylwanię, New Jersey, Maryland, Delaware, Georgię, a nawet Teksas.

Jak poinformował pb.pl za agencją Reuters sieć Lidl zapowiada, że będzie oferować żywność na rynku amerykańskim nawet o 50 proc. taniej niż miejscowi rywale. W USA trwa wojna cenowa między detalistami, a wejście lidla może ją jeszcze zaostrzyć. Wal-Mart sprawdza możliwość obniżenia cen o 15 proc. w 11 stanach, a Aldi chciałby mieć ofertę tańszą o 21 proc. od amerykańskiej konkurencji.

Lidl ma blisko 10 tys. sklepów w 27 krajach Europy. Zatrudnia 230 tysięcy ludzi. Cała grupa Schwarz, czyli Lidl i Kaufland łącznie, miała w 2016 roku 85 mld EUR przychodów.

Źródło: IGD/PB

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.