23.12.2016/13:04

Lidl chce oszczędzić papier i pieniądze

Sieć Lidl przestała wydawać automatycznie paragony w Szwajcarii - zaczęła pytać swoich klientów, czy życzą sobie wydruku. Wedle doniesień "Retail Detail", Lidl sprawdza teraz, czy mógłby wdrożyć rozwiązanie w kolejnych krajach, w których jest obecny.

W Szwajcarii nowy system wydawania paragonów ma zostać wprowadzony we wszystkich 109 sklepach Lidla do końca stycznia 2017 r. Sieć liczy na to, że dzięki tej zmianie uda się zmniejszyć roczne zapotrzebowanie na papier nawet o 30 ton, co przełoży się na niższe koszty funkcjonowania sklepów.

Wcześniej Lidl omawiane rozwiązanie testował w kilku szwajcarskich sklepach. Okazało się, że oprócz oszczędzenia papieru, udało się także poprawić poziom czystości w sklepach.

Przypomnijmy, w Polsce, zgodnie z przepisami ustawy o VAT, podatnicy zobowiązani są dokonywać wydruku paragonu fiskalnego lub faktury z każdej sprzedaży oraz wydawać wydrukowany dokument nabywcy. Na mocy rozporządzenia ministra finansów, paragon fiskalny powinien być wydawany bez żądania nabywcy.

Jednak polski rząd od kilkunastu miesięcy pracuje nad nowymi rozwiązaniami w tym zakresie. Chodzi o projekt tzw. e-paragonu. Projekt rozporządzenia ministra finansów zakłada, że z obrotu wyeliminowane zostaną papierowe paragony, a kasy fiskalne rejestrować będą sprzedaż tylko elektronicznie.

Nowe kasy mają być połączone z terminalami płatniczymi, dzięki czemu za zgodą klienta paragony będą wędrować za pomocą internetu do systemów informatycznych banku. Jeżeli klienci nie będą posługiwali się kartami płatniczymi, to otrzymają paragon po podaniu adresu e-mail czy numeru telefonu. Ministerstwo chce również stworzyć centralne repozytorium, do którego będą wędrować wszystkie paragony.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Obywatel 27.12.2016

    Wszystko zależy od tego kto będzie kontrolował te wszystkie informacje. Jeśli to będzie pod kontrolą ludzi z PISu to na pewno nie będę płacił kartami a gotówką. Wiem, że PIS zawsze może wykorzystać posiadane informacje przeciwko obywatelom

  • ja 27.12.2016

    A jak kwestia reklamacji ma wygladac potem bez paragonu czy zwrotu towaru ??? Nikt o tym nie pomyslal.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.