27.09.2017/14:36

Lidl i Aldi najszybciej rosnącymi sieciami handlowymi w Wielkiej Brytanii

Niemieccy dyskonterzy przyspieszają ekspansję na Wyspach. Choć ich łączne udziały rynkowe nie przekraczają 12 proc., to tempo w jakim obie sieci się rozwijają jest imponujące. Przychody Lidla wzrosły rok do roku o prawie 19 proc., zaś Aldiego o ponad 17 proc. Pozostałe sieci niewielkie przyrosty uzyskują jedynie dzięki e-commerce.

Należąca do Grupy Schwarz niemiecka sieć Lidl nie zwalnia tempa. Właśnie zakomunikowała, że zamierza otwierać na brytyjskim rynku po 50-60 nowych sklepów rocznie. Regularnie w sklepach Lidl kupuje 10 milionów Brytyjczyków, a udział gospodarstw domowych z dziećmi we wzroście obrotów szacowany jest na 40 proc. W efekcie zwiększa się również średnia wartość koszyka zakupów, podczas gdy w konkurencyjnych sieciach handlowych notowane są spadki.

Żaden z czterech największych operatorów detalicznych w ciągu minionych 12 miesięcy nie zwiększył obrotów ponad poziom inflacji, która wyniosła w tym czasie 3,3 proc. Wartość całego rynku FMCG na Wyspach zwiększyła się o 4 proc. Duży w tym udział mocno drożejącego masła i ryb. Jeśli chodzi o lidera, tj. o rodzimą sieć Tesco, to 3-proc. wzrost sprzedaży zawdzięcza ona przede wszystkim sklepowi internetowemu. Gęsta sieć stacjonarnych marketów pozwoliła Tesco na powiększenie zasięgu e-sklepu na cały kraj. Udało się również skrócić czas oczekiwania na dostawę – zamówiony towar może dotrzeć do klienta jeszcze tego samego dnia. Brytyjskiej sieci pomogły ponadto kolejne profity zaoferowane uczestnikom programu lojalnościowego Tesco Clubcard oraz poszerzenie asortymentu stoisk rybnych.


Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Do Mirka 27.09.2017

    Wartości są prawidłowe.

  • Mirek 27.09.2017

    czy wartosci % sa prawidłowe?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.