28.01.2019/14:32

Lidl Italia pozyskał partnera do obsługi dostaw do domu. W Polsce trwają testy e-sklepu Lidla

Należąca do Grupy Schwarz sieć Lidl pozyskała we Włoszech partnera, który będzie świadczył na rzecz detalisty usługę dostaw do domu towarów zamówionych online. Niemiecki dyskonter po raz kolejny stawia na współpracę partnerską z firmą specjalistyczną – informuje firma badawcza Egde.

Włoski partner Lidla to Supermercato24. Za pośrednictwem tej platformy klienci będą mogli składać zamówienia na artykuły spożywcze z oferty Lidla. Do dyspozycji będą mieli ponad 4 tys. SKU. Zamówienia będą kompletowane w sklepach Lidla i dostarczane przez Supermercato24 pod wskazany adres. Dostawa tego samego dnia będzie kosztować 4,95 euro. Początkowo serwis będzie dostępny w Rzymie i Mediolanie, a w przyszłości w kolejnych 10 miastach Włoch – informuje Edge.

Od 2016 r., gdy Amazon uruchomił w Mediolanie swój serwis Prime Now, rynek dostaw żywności kupionej online szybko się we Włoszech rozwija. Raporty sugerują, że podstawowe produkty spożywcze są szczególnie chętnie kupowane przez klientów Amazona. To zachęciło Lidla do rozwoju sprzedaży żywności online.

Niemiecki dyskonter chętnie korzysta z usług firm zewnętrznych, wyspecjalizowanych w realizacji dostaw do domu. W USA sieć nawiązała współpracę partnerską z firmą Shipt, a w ostatnich dniach zakończyła testy w Irlandii i uruchomiła dostawy do domu w Dublinie, we współpracy z serwisem Buymie. Serwis oferuje usługę dostawy w ciągu godziny, w cenie 6,99 euro. Dostawa w dwie godziny kosztuje 4,99, a w trzy – 3,99 euro. Minimalny koszyk to 20 euro.

Analitycy firmy Edge przekonują, że – ponieważ coraz więcej włoski detalistów spożywczych eksperymentuje z e-commerce – dostawcy muszą aktywnie z nimi współpracować, tworząc płynny łańcuch dostaw, m.in. dostosowując rozmiary opakowań, a w przypadku dyskontów także politykę cenową. Producenci muszą ponadto kreować rozpoznawalność swoich marek i rozwijać obecność online, tak aby ich oferta docierała do coraz liczniejszych klientów e-sklepów spożywczych.

Portal wiadomoscihandlowe.pl już w październiku ub.r. informował, że w Polsce e-sklep Lidla znajduje się w fazie beta testów. Sklep najprawdopodobniej będzie działał pod adresem lidl-shop.pl, choć wcześniej firma zarejestrowała także lidl-sklep.pl.

Przypomnijmy ponadto, że półtora roku temu Lidl uruchomił swój sklep internetowy w Czechach, w analogicznej domenie lidl-shop.cz. Był to już czwarty e-sklep Lidla, a pierwszy w regionie Europy Środkowej. Platforma początkowo udostępniona została jedynie pracownikom centrum dystrybucyjnego w Pilznie. To z tego magazynu, wybudowanego specjalnie z myślą o e-handlu, Lidl już wcześniej obsługiwał własne e-sklepy w Niemczech, Holandii i Belgii.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Nnnext 29.01.2019

    5-7E to naprawdę strasznie drogo. Sens ma to przy zakupach od powiedzmy minimum 150/200E Nie dziwię, że coraz więcej firm planuje takie dostawy za pomocą obecnie konstruowanych robotów -dronow na kółkach. Ps. może opiszcie temat, bo naprawdę ciekawa tematyka.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.