06.11.2020/12:16

Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD w czołówce firm z największymi wydatkami na reklamę

Na reklamę w mediach w pierwszych trzech kwartałach roku firmy przeznaczyły 23,9 mld zł netto – wynika z danych Kantar. Oznacza to spadek wydatków tego typu o 4,3 proc. Są jednak firmy, które środków na promocję nie obcięły, a wręcz przeciwnie – zwiększyły je. 

Sytuacja była najgorsza w drugim kwartale, kiedy obowiązywał lockdown donosi portal Press.pl. W kwartale drugim wydatki reklamowe zaczęły rosnąć. W lipcu na plusie były telewizja, radio i dzienniki, w sierpniu - radio i telewizja, a we wrześniu telewizja, radio i reklama zewnętrzna w metrze. W ujęciu trzech kwartałów wydatki reklamowe zwiększono tylko w radiu – o blisko 4 proc.

Najwięcej na reklamę cennikowo wydała jak dotąd w tym roku firma Aflofarm Farmacja Polska – 1,9 mld zł (wzrost o 23,7 proc.). Drugi pod tym względem był Lidl – 571 mln zł (spadek o 9,3 proc.). W TOP 5 znaleźli się też dwaj gracze z branży RTV/AGD: firma Terg (właściciel sieci Media Expert), która przeznaczyła na reklamę 516 mln zł (o 13,7 proc. więcej niż w pierwszych trzech kwartałach minionego roku) oraz firma Euro-Net Warszawa (właściciel sieci Euro RTV AGD), która zwiększyła wydatki na promocję w mediach o 17,7 proc. do kwoty 455 mln zł. Więcej na ten cel zdecydowała się też przeznaczyć firma Natur Produkt Zdrovit. Jej wydatki reklamowe wyniosły jak dotąd w tym roku 501 mln zł, co oznacza wzrost o 11,1 proc.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także