20.02.2017/12:01

Lidl mocno przyspiesza ekspansję na rynku amerykańskim

Serwis RetailDetail informuje, że Lidl już tego lata otworzy pierwszych 20 placówek na rynku amerykańskim. Niemiecki dyskonter wrzucił wyższy bieg i o co najmniej rok przyspieszył realizację planów inwestycyjnych. Początkowo planowano, że pierwsze markety zostaną uruchomione dopiero w 2018 r.

Co najmniej o rok szybciej, niż wcześniej planowano, rusza ekspansja Lidla w USA. Pierwszych 20 dyskontów ma rozpocząć działalność już w lecie tego roku. Powstaną w Wirginii oraz Południowej i Północnej Karolinie. To pierwsze stany USA, w których obecna będzie ta niemiecka sieć. W ciągu roku planowane jest uruchomienie ok. 100 nowych placówek, rozsianych po całym Wschodnim Wybrzeżu. Sieć zatrudni w nich ok. 4  tys. osób.

Jeszcze w czerwcu 2015 r. Lidl ogłosił, że wchodzi na rynek amerykański, uruchamiając główną siedzibę oddziału w Arlington w Wirginii. Jednak według ówczesnych anonsów pierwszy amerykański market miał otworzyć podwoje dopiero w 2018 r.

To przyspieszenie może mieć związek z niedawnymi zmianami na szczytach władzy spółki. Być może zmiana planów wynika także z działań konkurencji. Niemiecki rywal Lidla sieć Aldi jest obecna w USA od 1976 r. Obecnie Aldi także planuje szybką ekspansję. Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl niedawno dyskonter ogłosił, że zamierza przeznaczyć ok. 1,6 mld USD na inwestycje w swoją sieć amerykańską.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.