23.05.2018/11:25

Lidl: Nie zrezygnujemy ze współpracy z dostawcą bez prawomocnego zakończenia postępowania

- Firma Lidl nie zmieniła zasad współpracy z dostawcą i nie zamierza tego robić, dopóki nie zakończy się postępowanie w jego sprawie - pisze w komentarzu wysłanym redakcji wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Communication Manager, odnosząc się do współpracy z Jędrzejem C., dostawcą warzyw do Lidla.

To odpowiedź na pytania wysłane przez nas do Lidla 21 maja. Pytaliśmy wówczas o zakres współpracy między Lidlem a Jędrzejem C., właścicielem gospodarstwa, wobec którego toczy się postępowanie prokuratorskie w związku z pozostawieniem na przystanku zatrudnionej u niego chorej Ukrainki.

- Do momentu prawomocnego zakończenia postępowania w sprawie dostawcy, nie podejmujemy decyzji odnośnie zmian w zakresie współpracy. Zmianie nie uległo również dostępne portfolio produktów. Podtrzymujemy, że ewentualne niezgodne z przepisami prawa działania kontrahenta mogą skutkować rozwiązaniem umowy - pisze Aleksandra Robaszkiewicz.

Jak wynika z raportu Państwowej Inspekcji Pracy w Poznaniu przesłanego m.in. do prokuratury, w gospodarstwie Jędrzeja C. nielegalnie zatrudniano pracowników z Ukrainy, a także dopuszczono się zaniedbań zakresie BHP. Do wyników kontroli Państwowej Inspekcji pracy jako pierwszy dotarł portal polskatimes.pl. Łącznie Państwowa Inspekcja Pracy wydała w tej sprawie 27 decyzji.

Na pytania przesłane przez redakcję wiadomoscihandlowe.pl wciąż nie odpowiedzieli przedstawiciele gospodarstwa.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • tołdi 24.05.2018

    Dlatego warzyw w Lidlu nie kupuję.

  • jarock 23.05.2018

    Dla mnie skandal. Lidl jako minimum powinien zawiesić działalność z Jędrzejem C. do czasu ogłoszenia wyroku.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.