Lidl: Nie zrezygnujemy ze współpracy z dostawcą bez prawomocnego zakończenia postępowania
- Firma Lidl nie zmieniła zasad współpracy z dostawcą i nie zamierza tego robić, dopóki nie zakończy się postępowanie w jego sprawie - pisze w komentarzu wysłanym redakcji wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Communication Manager, odnosząc się do współpracy z Jędrzejem C., dostawcą warzyw do Lidla.
To odpowiedź na pytania wysłane przez nas do Lidla 21 maja. Pytaliśmy wówczas o zakres współpracy między Lidlem a Jędrzejem C., właścicielem gospodarstwa, wobec którego toczy się postępowanie prokuratorskie w związku z pozostawieniem na przystanku zatrudnionej u niego chorej Ukrainki.
- Do momentu prawomocnego zakończenia postępowania w sprawie dostawcy, nie podejmujemy decyzji odnośnie zmian w zakresie współpracy. Zmianie nie uległo również dostępne portfolio produktów. Podtrzymujemy, że ewentualne niezgodne z przepisami prawa działania kontrahenta mogą skutkować rozwiązaniem umowy - pisze Aleksandra Robaszkiewicz.
Jak wynika z raportu Państwowej Inspekcji Pracy w Poznaniu przesłanego m.in. do prokuratury, w gospodarstwie Jędrzeja C. nielegalnie zatrudniano pracowników z Ukrainy, a także dopuszczono się zaniedbań zakresie BHP. Do wyników kontroli Państwowej Inspekcji pracy jako pierwszy dotarł portal polskatimes.pl. Łącznie Państwowa Inspekcja Pracy wydała w tej sprawie 27 decyzji.
Na pytania przesłane przez redakcję wiadomoscihandlowe.pl wciąż nie odpowiedzieli przedstawiciele gospodarstwa.
2 komentarze
-
24.05.2018
Dlatego warzyw w Lidlu nie kupuję.
-
23.05.2018
Dla mnie skandal. Lidl jako minimum powinien zawiesić działalność z Jędrzejem C. do czasu ogłoszenia wyroku.
13