30.07.2018/15:04

Lidl otwiera sobie nowe możliwości rozwoju

Brytyjski oddział sieci Lidl szuka nowych możliwości rozwoju na w Londynie i na południowym wschodzie kraju. Jak informuje „The Guardian” nowe sklepy niemieckiej sieci będą powstawały jako integralna część  inwestycji mieszkaniowych. To szansa na przyspieszenie rozwoju sieci na Wyspach.

W 2015 r. Lidl po raz pierwszy ogłosił plan rozwoju na stołecznym rynku i poinformował, że poszukuje 281 działek pod budowę nowych sklepów. Niestety, realizacja projektu była bardzo powolna w związku z licznymi ograniczeniami i sąsiedztwem konkurencji w pobliżu działek, na których mogłyby powstać sklepy sieci.

W związku z tym Lidl zdecydował się na śmiały krok i postanowił budować nie samodzielne sklepy, ale obiekty wielofunkcyjne (mieszkaniowo-handlowe, biurowo-handlowe), np. bloki mieszkalne, biura, hotele i szkoły. W ramach tych projektów będą otwierane nowe placówki handlowe sieci. Taki krok otwiera przed Lidlem zupełnie nowe możliwości rozwoju. Co ciekawe, jest to powszechnie przyjęta strategia wśród sieci spożywczych w Wielkiej Brytanii.

Nowa strategia inwestycyjna Lidla na Wyspach ma swoje jasne i ciemne strony. Niezależnie od tego, czy Lidl zdecyduje się na realizację wspomnianych inwestycji samodzielnie czy we współpracy z partnerami, to spowodują one znacznie większą złożoność projektu, a także podniosą koszty inwestycji. Jednocześnie sklep, który powstanie w ramach obiektu wielofunkcyjnego będzie w stanie lepiej zintegrować się ze społecznością lokalną, a to daje szansę na wyższy wzrosty sprzedaży. Takiej placówce będzie także sprzyjać fakt, że będzie zlokalizowana naprawdę blisko swoich klientów, co przełoży się na większą częstotliwość wizyt i wyższą wartość koszyka zakupowego.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.