13.11.2018/11:37

Lidl wykonuje decyzję UOKiK i tworzy portal edukacyjny

Ruszyła platforma edukacyjna dla konsumentów oraz szkolenia dla rzeczników przygotowane przez firmę Lidl Polska. To wynik decyzji UOKiK, o której pialiśmy jeszcze w lipcu.

Przypomnijmy, jak wynika z decyzji UOKiK, Lidl Polska mógł naruszyć interesy konsumentów przy zmianie regulaminu promocji "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla. Satysfakcja gwarantowana albo zwrot pieniędzy". Firma przedwcześnie zakończyła akcję w związku z licznymi nadużyciami ze strony klientów. Akcja miała miejsce jeszcze w 2016 roku.

UOKiK uznał, że działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Spółka zadeklarowała, że polubownie rozwiąże sprawę i zobowiązała się m.in. do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz szkoleń dla rzeczników konsumentów. UOKiK przyjął warunki zobowiązania.

Lidl Polska przygotował m.in. program edukacyjny dla swoich klientów. Jego celem jest zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu praw konsumenckich. Część szkoleniowa, przygotowana została w formie platformy e-learningowej pod okiem Federacji Konsumentów. Obejmuje takie tematy jak m.in.: reklamacja, pozasądowe rozpatrywanie sporów, bezpłatna pomoc konsumencka oraz roszczenia wobec przedsiębiorców stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Akcja edukacyjna trwa od 12 listopada do 3 grudnia br.

UOKiK zobowiązał spółkę Lidl Polska również do przeprowadzenia ośmiu jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. Wśród tematów znalazły się m.in.: reklama agresywna czy sprzedaż konsumencka (rękojmia za wady, gwarancja). Warsztaty odbyły się na przełomie września i października w ośmiu miastach: Białymstoku, Gdańsku, Bydgoszczy, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Były prowadzone przez pracowników Federacji Konsumentów oraz wybranych ekspertów specjalizujących się w tematyce konsumenckiej.

Spółka Lidl Polska musi systematycznie informować UOKiK o wykonaniu nałożonych zobowiązań.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.