25.08.2017/07:18

Lidl wypowiada pluszową wojnę Biedronce! Lidlaki powalczą ze Świeżakami

Lidl błyskawicznie odpowiada na akcję Gang Świeżaków Biedronki. Niemiecki dyskonter tego samego dnia, kiedy wystartuje promocja w konkurencyjnej sieci, wprowadzi do swoich sklepów niemal identyczne maskotki. Lidlaków ma być sześć, a różnice między nimi a Świeżakami będą ledwie dostrzegalne.

Jako pierwsza o sprawie napisała Wirtualna Polska. Portal ustalił, że kolory, kształty, rozmiary, a nawet dobór warzyw i owoców w przypadku Lidla będzie taki sam, jak w Biedronce. Niemiecki dyskonter wprowadzi m.in. Dojrzałego Pomidora, Soczystą Śliwkę i Chrupiącą Marchewkę.

Kolekcja maskotek dostępnych w Lidlu obejmować będzie sześć najpopularniejszych wśród polskich konsumentów warzyw i owoców: jabłko, marchewkę, pomidora, brokuł, banana oraz śliwkę.

- Kolekcję Lidlaków z Ryneczku Lidla wprowadziliśmy w odpowiedzi na liczne prośby naszych klientów, którzy zgłaszali chęć nabycia takich zabawek dla swoich dzieci - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska. - Oferowane przez nas pluszaki wyróżnia uczciwa, niska cena - dodaje.

Na czym polega różnica między jedną, a drugą akcją promocyjną? Jak zauważa WP, zabawki dla Lidla wyprodukowane zostały przez inną firmę od maskotek dla Biedronki. Sieć należąca do Jeronimo Martins wykupiła licencję od firmy TCC Global, natomiast maskotki dla Lidla produkowane są (na zlecenie samej sieci) przez niemiecki Delta-Sport.

Lidl znalazł ponadto sposób, w jaki sposób zachęcić klientów do zdobycia Lidlaków, a nie Świeżaków. Pomysł wydaje się prosty: niemiecka sieć zamiast organizować akcję lojalnościową, po prostu będzie sprzedawać maskotki. Z informacji Wirtualnej Polski wynika, że cena wyniesie 9,99 zł za jedną maskotkę. Tymczasem w Biedronce nawet po zdobyciu 30 naklejek (co oznacza minimum 10 zakupów powyżej 40 zł, z kartą Moja Biedronka i za każdym razem z warzywami w koszyku), cena za Świeżaka wyniesie 19,99 zł.

Nie sposób określić tego inaczej, niż mianem otwartej wojny obu sieci. Wojny na... maskotki. Warto przypomnieć, że również w ubiegłym roku Lidl odpowiedział na promocję Gang Świeżaków Biedronki, jednak zrobił to z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Podczas gdy Biedronka zainaugurowała akcję ze Świeżakami w listopadzie 2016 r., Lidl dopiero w lutym 2017 r. wprowadził do swoich sklepów gumowe figurki Stikeez w kształcie warzyw i owoców.

Czytaj także:
Świeżaki Juniorzy już wkróce w Biedronce. Popularna promocja wraca do dyskontu
Rusza Gang Świeżaków 2. Biedronka zapowiada, że jest gotowa i przygotowała miliony maskotek

Dodaj komentarz

19 komentarzy

  • Doris 28.08.2017

    (komentarz usunięty przez moderatora; prosimy o zachowanie kultury dyskusji na forum)

  • Doris 28.08.2017

    (komentarz usunięty przez moderatora; prosimy o zachowanie kultury dyskusji na forum)

  • Doris 28.08.2017

    W Lidlu ten BURAK - J A C Y N E K powinien być za free, bez żadnych punktów i żadnej kasy. Każdy klient powinien dostać gratisowo tego BURAKA-JACYNKA. Ale czy będą chętni.......???? Ha ha ha ha ha

  • Błysk 27.08.2017

    Jaka burza ooo

  • maxi 27.08.2017

    mini

  • Co za żenada moderacja 26.08.2017

    000000

  • Karola 26.08.2017

    W Warszawie jestem.

  • adacho 26.08.2017

    Ja też mam psy,chcę jacyny ale za darmochę,płacić nie będę za takie gie........

  • Piotruś Pan 26.08.2017

    od kiedy będą w lidlu te buraki jacyny, potrzebuje maskotki dla moich dużych psiaków na pożarcie a jak jeszcze gratis to ho ho ho

  • Popluta plucia pluta 26.08.2017

    Ha ha ha ha BURAK - J A C Y N E K ! Wyśmienicie a wręcz szampańsko !!!

  • Popluta plucia pluta 26.08.2017

    Ha ha ha ha BURAK - J A C Y N E K ! Wyśmienicie a wręcz szampańsko !!!

  • powlucinka 26.08.2017

    Mam super propozycję dla Lidla: najbardziej chodliwy i pożądany byłby ANTY hit Biedronki: B U R A K - J A C Y N E K !!!!!!!!! Taki mocno buraczkowy,kipiący złością...........wrrrrrrr............. He he he he he he he he he he

  • Ja 26.08.2017

    Pieczarki nie będzie?

  • AŚKA 25.08.2017

    I ktoś ma tu błędne informacje, bo w Biedronce za 19,99 bedzie można kupić świeżaka JUNIORA(taki mniejszy na przyssawce) gdy nazbiera sie 30 naklejek. A za 60 naklejek duże świeżaki będą za DARMO. Z tego co podajecie to w Lidlu mają być takie maskotki jakie były już w Biedronce,więc większość ludzi już je ma.Biedronka natomiast w tej edycji wypuszcza nowe maskotki.

  • Klient 25.08.2017

    Super może w lidlu scen nie będzie tak jak w biedronce zabrakło haha

  • Diego 25.08.2017

    G@wno burze robicie. Gdyby nie było konkurencji na rynku to kupowalibyście drogi szajs w brudzie i smrodzie.

  • staf 25.08.2017

    wymienione sieciówki są siebie warte. Jeden organizuje książkę za wydane 300 zł, inny maskotkę za 2400 zł (bez extra produktów). W obydwu przypadkach to śmieszne w żałości. W WB tesco ma program lojalnościowy, w którym co miesiąc zrobisz tygodniowe zakupu więc można powiedzieć, że daje ok 1/3 wydatków miesiąca. Maskotką i książką się nie najesz. Czy rodzice pójdą i kupią,? zapewne, tak jak znajdą się i tacy którzy kupią chociaż wcześniej tego nie robili. Będą też i tacy którzy nie kupią bo przy okazji w biedronce otrzymają. Część społeczeństwa stać na spełnianie zachcianek dzieci, większość jednak zastanawia się nad owocem, bo w portfelu przewiew. Obie akacje nie trafione. Efekt szkoły odbije się czkawką. Większości nie ma kasy po obkupieniu dzieci

  • Jaja jak berety 25.08.2017

    Ale jaja

  • stonka 25.08.2017

    LOOOOOL
    Nieźle to ukartowali. Ciekawe jak na to odpowie Biedronka. Świeżaki za darmo? :PPP

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.