10.11.2016/12:07

Lidl zakończył promocję, która pozwalała na "darmowe zakupy". Ale czy zrobił to legalnie?

Sieć Lidl wycofała się z promocji "Sprytnie i tanio" po tym, jak wielu klientów z całej Polski wykorzystując lukę w regulaminie robiło zakupy w praktyce za darmo. Lidl z promocji wycofał się jednak z dnia na dzień, mimo iż w regulaminie zapisany był obowiązek informowania o zmianach zasad promocji z 7-dniowym wyprzedzeniem - donosi gazeta.pl.

O sprawie został już poinformowany Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch potwierdziła portalowi gazeta.pl, że urząd przygląda się zamieszaniu wokół lidlowej promocji.

Część klientów Lidla w mediach społecznościowych wyraża swoje niezadowolenie z powodu przedwczesnego zakończenia promocji. Ich zdaniem, Lidl złamał regulamin własnej akcji. Sieć próbuje odpierać te zarzuty, tłumacząc, że z promocji wycofano się ze względu na to, iż była ona wykorzystywana wbrew jej celom.

W rozmowie z gazeta.pl Łukasz Rdzeń, radca prawny w Counsels stwierdza, iż "wycofanie tej oferty, z naruszeniem jej warunków, jest prawnie wątpliwe i może być podważane przez konsumentów".

Przypomnijmy, akcja Lidla "Sprytnie i tanio" miała promować marki własne sieci. Zgodnie z regulaminem, klienci mogli zwracać artykuły spożywcze, chemiczne i kosmetyki private label, jeśli tylko uznali, że zakupione produkty im nie odpowiadają. Przy zwrocie produktów klienci automatycznie otrzymywali zwrot wydanych pieniędzy.

Niektórzy klienci postanowili wykorzystać akcję Lidla do zrobienia "darmowych zakupów". Zgodnie z regulaminem promocji, dokonując zwrotu produktu marki Lidl, klient zobowiązany był przedstawić opakowanie zwracanego produktu marki Lidl, przy czym jego zawartość mogła być w stanie nienaruszonym lub częściowo zużytym bądź zużytym. Taki zapis sprawił, że niektórzy klienci robili w sklepach Lidla duże zakupy, a po wypakowaniu towarów w domu szybko wracali do sklepu z pustymi pudełkami.

Czytaj więcej na gazeta.pl.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • MM 14.11.2016

    Słyszałam, że ta akcja była przeprowadzana w wielu krajach. Ciekawi mnie czy tylko w Polsce są takie wyniki tej akcji.... Może ktoś, coś słyszał...? W każdym razie - wstyd!

  • Beengood_bee 10.11.2016

    @Beata - kto kupuje produkty marki Tesco? Zmienili opakowania na ładniejsze ale to nadal to samo fuj co dawniej. Jak widać klienci rozpoznali lepsze w Lidlu.

  • Beata 10.11.2016

    Cebulaki rzuciły się na zakupy.
    Tesco "gwarancję satysfakcji" (podobna akcja) wprowadził wiele lat temu i do dzisiaj nie miał takich problemów. A przynajmniej nic o nim nie slyszałam.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.