Lidl zaostrza politykę cenową
Niemiecki dyskonter zmienił skład zespołu zakupowego. Ma to pomóc w nowej strategii firmy – byciu bardziej konkurencyjnym cenowo.
O sprawie donosi portal lebensmittelzeitung.net. Według jego informacji sieć ma stać się bardziej agresywna i konkurencyjna cenowo. Dyskonter planuje skupić się w pierwszej kolejności na klientach posiadających kartę klienta Lidl Plus. Taki ruch to odpowiedź na wyłaniający się coraz bardziej kryzys gospodarczy związany z pandemią koronawirusa. Eksperci przewidują, że ze względu na wzrost bezrobocia, wielu konsumentów zacznie uważniej wydawać pieniądze i sięgnie po tańsze produkty.
Zmiana strategii spowodowała także zmiany personalne w samej grupie. Dotychczasowy dyrektor zakupów w Niemczech Jan Bock skoncentruje się głównie na zakupach w Belgii, Czechach, Irlandii, Holandii i na Słowacji. W Niemczech nowym dyrektorem zakupów będzie Dominika Kubisch.
Zmieniła się także rola Christopha Pohla. Nadal pozostanie on szefem oddziału w Wielkiej Brytanii. Jednocześnie będzie także odpowiadał za międzynarodowy dział zaopatrzenia. Będzie koncentrował się na rozwoju marek własnych, kategorii owoców i warzyw, a także łańcuchu dostaw - kwestiach, które są niezbędne do zaostrzenia pozycji cenowej detalisty.
8