03.11.2016/23:08

Lidl zdobył w ciągu 4 miesięcy 8,4 proc. rynku detalicznego na Litwie

Udziały sieci Lidl w litewskim rynku detalicznym wyniosły we wrześniu br. 8,4 proc. Specjaliści prognozowali, że sklepy tej sieci będą zajmowały w kraju najwyżej 6 proc. rynku. Przypomnijmy iż sklepy niemieckiego operatora działają na Litwie od czerwca br.

Co ciekawe tuż po otwarciu sklepów na Litwie (pierwsze placówki sieci ruszyły 2 czerwca br.) spółka Lidl na krótko w swoich rękach miała nawet 11 proc. rynku handlu detalicznego, jak informuje „Verslo žinios”.

Największym graczem na krajowym rynku handlu detalicznego pozostaje Maxima, która we wrześniu zajmowała aż 45,5% rynku, jak wskazują badania przeprowadzone przez spółkę „Baltimi”. Dobrze mają się również sieci handlowe Iki, Norfa, Rimi, gorzej powodzi się Prismie, Šilas, Aibe i AVS prekyba.

Sieci handlowe szacują straty po wejściu na litewski rynek niemieckiej sieci Lidl. Handlowcy twierdzą, że najbardziej obroty spadły w mniejszych miastach. Ich zdaniem jednak spadek nie był tak drastyczny, jak początkowo się spodziewano. „Ogółem straty ze sprzedaży nie przekroczyły 5 proc.”- twierdzą największe sieci handlowe na Litwie.

Ogółem na Litwie działa ok. 15 sklepów. Instytut badawczy Euromonitor szacował w lipcu br., że Lidl mając na Litwie 25-30 sklepów może przejąć 3-4 proc. rynku.

Źródło: zw.lt

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.