24.03.2020/19:58

Lidl zrezygnował ze sprzedaży owoców i warzyw dostarczanych drogą lotniczą

Austriacki oddział sieci Lidl troszczy się o wizerunek firmy przyjaznej środowisku naturalnemu. Stąd decyzja władz spółki o wycofaniu ze sprzedaży warzyw i owoców dostarczanych do magazynów za pośrednictwem transportu lotniczego, który uznawany jest za jeden z najbardziej inwazyjnych środków transportu dla środowiska naturalnego.

Jak zapewniają przedstawiciele spółki Lidl Austria, wprowadzone zmiany nie powinny mieć wpływu na szerokość i atrakcyjność oferty tego typu produktów, które są kluczowym asortymentem dla sklepów spożywczych wszystkich formatów detalicznych. – Nadal co tydzień oferujemy ponad 140 różnych rodzajów owoców oraz warzyw i zapewniam wszystkich, że to się nie zmieni – deklaruje Alessandro Wolf, dyrektor generalny Lidl Austria,
 
Według szacunków fachowców, taka sama partia owoców i warzyw sprowadzona do centrum logistycznego drogą lotniczą generuje aż 27 razy więcej gazów cieplarnianych przenikających do atmosfery niż przetransportowana w to samo miejsce drogą morską, kolejową czy lądową.
 
Zmiany wprowadzone przez Lidla najbardziej dotkną m.in. takich produktów, jak kiwano, pitaja (smoczy owoc), świeże figi czy szparagi. Według detalisty prawie połowa całej żywności sprzedawanej w austriackich sklepach pochodzi teraz od regionalnych firm. 

Lidl jest obecny w Austrii od 1998 roku i obecnie prowadzi tam 250 oddziałów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.