27.07.2016/16:02

Lindt & Sprüngli notuje wzrosty, ale ostrzega przed stagnacją na rynku czekolady

Szwajcarski koncern Lindt & Sprüngli kontynuuje ekspansję rynkową i odnotowuje ponadprzeciętne wzrosty. Po pierwszym półroczu firma osiągnęła 6,6-proc. wzrost sprzedaży, 11,1-proc wzrost dochodów netto oraz 8,6-proc. wzrost zysku operacyjnego EBIT.

Jak czytamy w raporcie półrocznym, we wszystkich ważnych strategicznie krajach firma Lindt & Sprüngli odnotowała wzrost udziałów w rynku. Sprzedaż całej grupy wzrosła o 6,6 proc., osiągając wartość 1,502 mld franków szwajcarskich. Organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 4,4 proc. Zysk operacyjny EBIT wyniósł 98,4 mln CHF, co oznacza wzrost o 8,6 proc. Dochód netto wyniósł 72,2 mln CHF, co oznacza wzrost o 11,1 proc. Te wyniki są zgodne z oczekiwaniami i można je uznać za porównywalne z doskonałymi wynikami z 2015 r. Na podstawie tych danych zarząd spodziewa się, że osiągnięte zostaną oczekiwane wskaźniki roczne w zakresie sprzedaży organicznej.

Do największych wyzwań w pierwszym półroczu należały wysokie ceny ziarna i masła kakaowego, stagnacja na rynku i generalnie niezbyt dobre nastroje konsumenckie. Wpływ na wyniki finansowe miała także duża korekta portfolio produktów serii Rusell Stover's oraz prowadzona optymalizacja strategii promocyjnej grupy. Mimo tego, osiągnięte wyniki półroczne dorównują wskaźnikom za I półrocze 2015 r., kiedy firma osiągnęła rezultaty przewyższające średnią rynkową. W trudnym otoczeniu firmie udało się powiększyć udziały w najważniejszych rynkach.

Rynki w Szwajcarii i całej Europie są mocno nasycone. W Szwajcarii dodatkowym problemem jest utrwalony już zwyczaj konsumentów, którzy na zakupy wybierają się do krajów ościennych. Odczuwalna jest także rosnąca presja cenowa ze strony dyskonterów. Tym niemniej firma Lindt & Sprüngli trzyma się swojej sprawdzonej, selektywnej strategii dystrybucyjnej, utrzymuje znakomite relacje z partnerami handlowymi i prowadzi targetowany marketing, co pozwoliło wypracować niewielkie wzrosty sprzedaży.

W Europie, bardzo dobre rezultaty odnotowały firmy zależne we Francji i Niemczech. Szczególnie wart podkreślenia jest robiący wrażenie, dwucyfrowy wzrost sprzedaży, odnotowany na rynku brytyjskim. Podobne dwucyfrowe wzrosty miały miejsce także na mniejszych rynkach, takich jak kraje skandynawskie, Rosja, Czechy i Polska.

Po stronie sukcesów koncern może sobie także zapisać projekt Global Retail. Jest to kluczowy element misji firmy, która chce być wiodącym detalistą w zakresie sprzedaży wyrobów czekoladowych premium. Globalna sieć detaliczna była w pierwszej połowie 2016 r. systematycznie rozszerzana. W całym roku planowane jest otwarcie 65 nowych sklepów, dzięki czemu będzie ich łącznie blisko 400. W lutym br. w Kilchborgu - siedzibie władz firmy - otwarto największy w Szwajcarii sklep Lindt Chocolate, o powierzchni ponad 400 mkw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.