15.07.2020/11:48

Lipton Ice Tea wprowadza do obiegu butelki wykonane w 100 proc. z recyklingu

Lipton Ice Tea, wprowadza do obiegu butelki w 100 proc. wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego w całości z recyklingu. W ten sposób marka chce zminimalizować w swoich procesach produkcji wykorzystanie surowca pierwotnego i przejść na model obiegu zamkniętego. Działania te są elementem programu zrównoważonego rozwoju PepsiCo, producenta napojów Lipton Ice Tea w Polsce, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50 proc. rPET we wszystkich butelkach napojowych na obszarze Unii Europejskiej do roku 2030.

Nowe opakowania Lipton Ice Tea wykonane w 100 proc. z rPET, będą dostępne od lipca br. w sklepach na terenie całego kraju. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Lipton Ice Tea rezygnuje z wykorzystania tworzyw pierwotnych przy produkcji butelek, zastępując je rPET.

– Wszyscy mamy pełną świadomość wyzwań dla ludzi i planety, jakie stwarza coraz większa ilość produkowanego plastiku. Bez względu na to, czy chodzi o pudełko na żywność, torebkę na zakupy, czy wreszcie butelkę ulubionego napoju, każde takie opakowanie przyczynia się do pogłębienia problemu – powiedział Kamil Andrzejewski, brand manager Lipton Ice Tea. – Według badań aż 55 proc. Polaków wymienia zanieczyszczenie środowiska jako jedno z największych zagrożeń dla świata. Czas na działanie jest tu i teraz, więc wierzymy, że nasz ruch zachęci także innych producentów do podjęcia kroków na rzecz jego ochrony – dodał Kamil Andrzejewski.

Wprowadzenie rPET do produkcji opakowań herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w Polsce umożliwi zaoszczędzenie 2 300 ton surowca pierwotnego, co oznacza że ok. 86 milionów butelek mniej trafi do obiegu. Dzięki temu możliwe jest także uzyskanie dodatkowej redukcji emisji CO2 o ponad 40 proc. względem tradycyjnego procesu produkcji PET.

– Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15 proc. naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej – wylicza Kamil Andrzejewski. – Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100 proc. z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.

Marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz w punktach sprzedaży, której celem będzie zachęcanie do wspólnych wysiłków na rzecz zwiększania poziomów recyklingu poprzez prawidłową segregację odpadów –Na nowych butelkach Lipton Ice Tea znajdzie się ponadto specjalny znak informujący o tym, że zostały wykonane w 100 proc. z recyklingu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.